Suli ma és akkor, avagy miért nehéz ma a suli

2011. augusztus 25.
42.3291
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Shade profilja, adatai
Shade
Most többek között arról lesz szó, hogy miért is boldogulnak a diákok olyan nehezen manapság a suliban. Leginkább számukra az zavaró amikor a szülők a gyereket nyúzzák, hogy miért nem tud rendes jegyeket össze szedni, pedig ő tanult rendesen, de ezt a szülők nem hiszik el. A szüleink amikor iskolába jártak egy teljesen, merőben más oktatási rendszeren alapuló suliba jártak. Még ha a gyereküket ugyanabba a suliba is jártatják amibe ők jártak, akkor is már 90%-ban más. Nézzük, hogy annak idején hogy ment a dolog. A suliban fegyelem volt, a tanulási körülmények szigorúak, ez biztosította, hogy a diákok valóban megtanulják amit kell, ergo ha valamit tanulni kellett azt a tanár el mondta, mit olvassunk át és azt kérdezte. És hogy mit? A lényeget, amire szükségünk lesz az életben.


Manapság. A tanárok már nem tudják annyira befolyásolni a diákokat mint régen, így a fegyelem eléggé csekély lett. A tan tárgyak mások és az oktatás módja is. A tanárok olyan dolgokat adnak fel amit megtanulni alig lehet, csak bemagolni, amit megtanul a diák, de sok esetben gőze sincs róla. A dolgozatok megoldási menete is teljesen más. És amit tanítanak, mindenféle fölösleges dolgot, amit a büdös életben nem fogunk használni. Ők persze abban a hitben élnek, hogy sosem tudni mikor lesz rá szükség. Hát pl nem tudom egy grafikusnak mikor lesz szüksége az algebrára, vagy egy asztalosnak mikor fog jobb lenni a munkája ha tudja a fizikai képleteket. És még ott van az, hogy nem azt nézik, hogy ki mennyit tud, hanem hogy ki mennyit tanult meg, ez elég nagy hiba. És persze gyakran van az, amikor a dolgozatokat A és B csoportra osztják, a tanár erre azt gondolja, hogy kénytelenek lesznek megtanulni a teljes anyagot. Ami egy elég nehéz feladat, mert mindet semmiképp sem tanulja meg, kivéve ha minden délutánját rá szánja, és manapság ki szánná rá minden délutánját, ilyen elég kevés van.

Én is gyakran jártam úgy, hogy habár sokkal több mint a felét tudtam a tan anyagnak, de nekem a B-t osztották ki, ami olyan kérdésekből álltak amelyiket pont nem tudtam, az A csoportba viszont szinte mindet, vagyis erősen szerencse kérdése. És akkor még ott van az, hogy a tanár bír-e téged, vagy nem így már 50%-ban a tanáron múlik, nem azon, hogy írtad meg. Természetesen ez nem mindenhol megy így, vannak rendes tanárok is.
De lényeg a lényeg, teljesen más ma mint régen, és ezt a szülők nem fogják fel, mert hogy "az én időmben", pontosan, az ő idejében, de ez már nem az. Itt sajna ha át akar menni az ember puska kell.

És az én véleményem, hogy a sulinak milyennek kéne lennie. Tanítsanak a tanárok, de ne így ahogy most. Tanítsák a lényeget, tömören, érthetően és ne tanuljuk meg, hanem értsük meg, mert ha már érteni lehet, akkor már megtanulni is. Alapból is ha valamit meg akarunk tanulni akkor percek alatt meg lehet, ha érdekel(!), de mivel mára olyat tanítanak csak ami rohadtul hidegen hagy, sajna nehéz. A feleltetés ne olyan legyen mint egy vallatás, mert az ideg miatt tuti elfelejt mindent az ember. És nem lenne rossz, ha nem a jegyeken múlna minden, hanem a diákon, mert így fele annyit sem ér el amit valójában képes lenne, és így álmokat is összelehet törni.

Nos, ismét sikerült összezagyválnom mindenfélét, ha érteni akarod, akkor megérted a mondani valóját, ha nem, akkor meg sem próbáltad.

Forrás: Shade Blogja
22 hozzászólás

Shade

13 éve, 8 hónapja és 18 napja

Marduk írta:
Én is így vagyok vele, de sajnos a matek arról szól, hogy tudsz számolni vagy nem. A többit nem igazán nézik a tanárok, tisztelet a kivételnek mosolygó smiley
Elég nagy hiba! Vannak tanulási gondokkal küszködő emberek is akiknek bizonyos dolgok nem mennek. És ezekből az emberekből lenne igazán valami!(pl. Albert Einstein, Leonardo Da Vinchi...stb)

válasz erre

Marduk

13 éve, 8 hónapja és 19 napja

Marduk írta:
Én is így vagyok vele, de sajnos a matek arról szól, hogy tudsz számolni vagy nem. A többit nem igazán nézik a tanárok, tisztelet a kivételnek mosolygó smiley
Ezért szeretem amúgy a Fizikát és a Kémiát jobban, mert ott leginkább az elméleti részt nézik és a számolásnál a gondolkodásmódot

válasz erre

Marduk

13 éve, 8 hónapja és 19 napja

Shade írta:
Ja, ráadásul kurvára vágom a matekot, csak nem tudok fejben számolni. Részben ez is a baj, hogy nem azt nézik, hogy ki érti a feladatot, hanem, hogy ki tudja kiszámolni...
Én is így vagyok vele, de sajnos a matek arról szól, hogy tudsz számolni vagy nem. A többit nem igazán nézik a tanárok, tisztelet a kivételnek mosolygó smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 8 hónapja és 22 napja

marco írta:
Az azért elég durva!meglepett smiley
Ja, ráadásul kurvára vágom a matekot, csak nem tudok fejben számolni. Részben ez is a baj, hogy nem azt nézik, hogy ki érti a feladatot, hanem, hogy ki tudja kiszámolni...

válasz erre

marco

13 éve, 8 hónapja és 23 napja

Shade írta:
Hát, sajna ezzel kell együtt élni, alkalmazkodni kell. Nálam meg eszemet sem tudom hányszor volt olyan, hogy pechem volt a dolgozatnál és azért nemsikerült. Volt olyan is, hogy keményen tanultam rá (ritka eset) de másnapra totál elfelejtettem...ez azért volt mert marha gyorsan be akartam tanulni, de hát más választás nem volt mert ennyi volt a határ idő.
Mateknál volt párszor, hogy év végéig képes voltam egy 4es átlagot összehozni, de az év végi dolgozat valahogy úgy jött ki, hogy nem tudtam kiszámolni rendesen szinte semmit és egyes lett...így azt a 4es átlagot le is húzta 2-re...fél év munkája 1 dolgozattal veszik el.
Az azért elég durva!meglepett smiley

válasz erre

Shade

13 éve, 8 hónapja és 23 napja

Vendég írta:
Elég sok igazság van az írásodban. Az egész oktatási rendszer el van rontva. Tényleg csak a pénz számít. Valamelyest látom értelmét. Hiszen vannak, akik még a magolós tantárgyakban is megtalálják az összefüggéseket és végül megértik. Én mindig is csodáltam az ilyen embereket. De belegondolva, ha csak olyan dolgokat tanítanának, amiket józan paraszti ésszel fel lehet fogni, akkor nem igazán tudnának kikerülni igazán jeles tanulók, akik nem lusták arra fordítani az idejüket, hogy megértsék a témákat. Persze sok jeles tanuló csak bemagolja a dolgokat, de sokan tényleg mindent megtesznek, hogy megértsenek. Ez szerintem dicséretre méltó. Ezért vannak a korlátozások és magas felvételi pontszámok az egyetemen is. Alapvetően látom ennek értelmét, hiszen a magas elvárások alapján próbálják szelektálni az embereket. Hiszen aki önakaratából meg tudja szerezni a diplomát, az meg is érdemli. A diplomásokat a jobb munkahelyeken is szívesebben keresik, hiszen úgy gondolják, hogy könnyebb egy diplomást átképezni az ő munkájukra, mivel nekik már megvan az alapvető műveltségük. Illetve meg kellene lennie. Ez alapból jó dolog lenne. Persze az egyetemi tanárok sokszor pofára mennek, mellesleg könnyebben lesz valaki pszichológus vagy ügyvéd akkor, ha sok a pénze, mint hogyha tanulna. A rendszer tényleg rossz, de ebbe most hiába mennék bele, úgy sem tudunk tenni ellene semmit. Pedig szomorú, hogy tanulással nagyon nehéz bekerülni pszichológiára (440 pont). És könnyebben bekerülnek azok az emberek, akik gazdagok, de 300 pontot alig tudtak összeszedni, mint azok, akik szegények, de volt 400 pontjuk.
Az érettségi rendszer pedig megint csak szemétség. 5x20 tételt szinte nem lehet úgy megtanulni, hogy bármelyik tételt húzod, jelesre lefelelj. Ha megtanulsz mindent, akkor is elkezded őket keverni. És lehet, hogy valaki a 20 tételből megtanult 5-öt, de minden tantárgyból belehúzott abba az 5-be. És máris jó eredményei lettek, pedig 5x5, tehát 25 tételt még nem túl bonyolult megtanulni. Illetve vannak olyanok is, akik minden tantárgyból csak 1-2 tételt nem tanultak meg, de azokba tuti belehúznak. És lehet, hogy sokkal okosabbak és szorgalmasabbak másoknál, de a pechük miatt az eredményük rosszabb. És az egyiket felveszik fősulira, mikor lehet, hogy csak szerencséje volt, míg a másik sokkal okosabbat nem. Szomorú wtf smiley
Hát, sajna ezzel kell együtt élni, alkalmazkodni kell. Nálam meg eszemet sem tudom hányszor volt olyan, hogy pechem volt a dolgozatnál és azért nemsikerült. Volt olyan is, hogy keményen tanultam rá (ritka eset) de másnapra totál elfelejtettem...ez azért volt mert marha gyorsan be akartam tanulni, de hát más választás nem volt mert ennyi volt a határ idő.
Mateknál volt párszor, hogy év végéig képes voltam egy 4es átlagot összehozni, de az év végi dolgozat valahogy úgy jött ki, hogy nem tudtam kiszámolni rendesen szinte semmit és egyes lett...így azt a 4es átlagot le is húzta 2-re...fél év munkája 1 dolgozattal veszik el.

válasz erre

Vendég

13 éve, 8 hónapja és 24 napja

Elég sok igazság van az írásodban. Az egész oktatási rendszer el van rontva. Tényleg csak a pénz számít. Valamelyest látom értelmét. Hiszen vannak, akik még a magolós tantárgyakban is megtalálják az összefüggéseket és végül megértik. Én mindig is csodáltam az ilyen embereket. De belegondolva, ha csak olyan dolgokat tanítanának, amiket józan paraszti ésszel fel lehet fogni, akkor nem igazán tudnának kikerülni igazán jeles tanulók, akik nem lusták arra fordítani az idejüket, hogy megértsék a témákat. Persze sok jeles tanuló csak bemagolja a dolgokat, de sokan tényleg mindent megtesznek, hogy megértsenek. Ez szerintem dicséretre méltó. Ezért vannak a korlátozások és magas felvételi pontszámok az egyetemen is. Alapvetően látom ennek értelmét, hiszen a magas elvárások alapján próbálják szelektálni az embereket. Hiszen aki önakaratából meg tudja szerezni a diplomát, az meg is érdemli. A diplomásokat a jobb munkahelyeken is szívesebben keresik, hiszen úgy gondolják, hogy könnyebb egy diplomást átképezni az ő munkájukra, mivel nekik már megvan az alapvető műveltségük. Illetve meg kellene lennie. Ez alapból jó dolog lenne. Persze az egyetemi tanárok sokszor pofára mennek, mellesleg könnyebben lesz valaki pszichológus vagy ügyvéd akkor, ha sok a pénze, mint hogyha tanulna. A rendszer tényleg rossz, de ebbe most hiába mennék bele, úgy sem tudunk tenni ellene semmit. Pedig szomorú, hogy tanulással nagyon nehéz bekerülni pszichológiára (440 pont). És könnyebben bekerülnek azok az emberek, akik gazdagok, de 300 pontot alig tudtak összeszedni, mint azok, akik szegények, de volt 400 pontjuk.
Az érettségi rendszer pedig megint csak szemétség. 5x20 tételt szinte nem lehet úgy megtanulni, hogy bármelyik tételt húzod, jelesre lefelelj. Ha megtanulsz mindent, akkor is elkezded őket keverni. És lehet, hogy valaki a 20 tételből megtanult 5-öt, de minden tantárgyból belehúzott abba az 5-be. És máris jó eredményei lettek, pedig 5x5, tehát 25 tételt még nem túl bonyolult megtanulni. Illetve vannak olyanok is, akik minden tantárgyból csak 1-2 tételt nem tanultak meg, de azokba tuti belehúznak. És lehet, hogy sokkal okosabbak és szorgalmasabbak másoknál, de a pechük miatt az eredményük rosszabb. És az egyiket felveszik fősulira, mikor lehet, hogy csak szerencséje volt, míg a másik sokkal okosabbat nem. Szomorú wtf smiley

válasz erre

szita2

13 éve, 8 hónapja és 25 napja

Mi általában az A és B csoportot megoldottuk az első három évben úgy hogy a szinkron osztály előbb megírt szinte minden dogát és mi csak megkérdeztük tőlük mi volt benne, jobb esetben elhoztak egyet-egyet a két csoportból, aztán mikor össze vonták a két osztályt szerencsére nem tudott mindenkit külön ültetni a tanár szóval meg volt rá a lehetőség, hogy cseréljünk a padtárssal kérdéssort.(teszem hozzá ez gyakran előfordult, persze volt olyan tanárom aki kiültetett a tanári asztalhoz és ott írtam dogát, nem tudom elképzelni a tanárok hogyan bírják ki hogy az egész osztály feléjük néz, engem kifejezetten feszélyezett.) A fegyelem nálunk is probléma volt szinte minden órán kivéve matekon pedig ott még fegyelmezés se volt elég volt ha a tanárnő bejött a terembe olyan csend lett mint egy temetőben éjszaka. De lehet hogy csak azért volt csend mert azt váruk mikor kezd el valakit oltani a tanár, ahhoz rendkívüli módon értett. Egyik osztálytársam aranyköpése matek után, a tesi előtt az öltözőben negyedik félévkörnyékén,asszem valamin kiakadt a tanárnő órán "-Nemtudom ti hogy vagytok vele fiúk de nekem még mindig feláll a f@szom amikor üvölt" mondanom se kell a tesi órát végig röhögtük.

válasz erre

Marduk

13 éve, 8 hónapja és 26 napja

marco írta:
Tipikus!röhögő smiley
Azzal fenyegetnek, hogy beleszámít a szorgalom és a magatartás jegybe, de engem ezek valamiért nem érdekelnek mosolygó smiley

válasz erre

marco

13 éve, 8 hónapja és 27 napja

Marduk írta:
Kötelezni próbálják, de így se sok ember megy el ezekre
Tipikus!röhögő smiley

válasz erre

Marduk

13 éve, 8 hónapja és 27 napja

marco írta:
Kötelezően?meglepett smiley
Kötelezni próbálják, de így se sok ember megy el ezekre

válasz erre

marco

13 éve, 8 hónapja és 27 napja

Marduk írta:
Ráadásképp, nekem pont egy olyan iskolát sikerült kifognom, ahol még nem elég, hogy 7-8 órát végigülsz még délutánonként is bent kell maradni...
Kötelezően?meglepett smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaDav2377 profilja