Bevezetésként egyből leírnám, hogy a DayZ fejlesztésének tempója egy döglött meztelen csiga sebességéről kezd felgyorsulni egy ÉLŐ meztelen csiga tempójára. Egy olyanéra, ami egy gördeszka alján van. De ha a hibázik, a kerekek alá kerül.
Legutóbbi blogom óta kettő darab patch is megjelent és küszöbön áll a 0.47-es ami elhozza a várva várt "zombinak nem szabad a falon átmenni" újítást, azaz a zombik végre ütköznek a fallal,az ajtóval, cserébe a lépcső már nem gyújt ellenük védelmet, és a házakba is bespawnolnak majd, meg lesz négykézláb rohanó zombi is stb stb. Ezen felül lesz ronygbaba effekt is, ami nagyon bivalyul néz ki.
De ne szaladjunk a jövőbe.
Az erdőben járunk. Az éj lassan leszáll. Valahol bagoly huhog, ciripelnek a tücskök. Éhesek vagyunk, és mivel a puskánkat nem tudjuk megenni, találnunk kell valami kaját. Hívogató bokrok billegtetik felénk világos leveleiket. Odasétálunk. Bogyók. Kékek. Vajon a kék bogyó nem mérgező? Vagy a Piros az ehető? Tiszta Mátrix. Inkább hagyjuk a fenébe, a hős túlélő nem akar fosva-hányásban elpatkolni.
Tovább küzdjük magunkat az erdőben. Mozgást látunk. Adrenalin löket a nyakunkra feszül, túlélő oson a sűrűben? Nem, egy pazar agancsokkal ékes szarvasbika. Hús. Puskánk emelkedik, az, hogy mások meghallhatják, már nem számít. Hús. Étel. Energia. Lövés csattan a bak letaglózva omlik a földre. Odasietünk. Macheténkkel gyorsan, kicsit ügyetlenül megnyúzzuk és a legjobb részeket kiszabjuk húsából. A bőrt és a húst pokrócba csavarjuk hátizsákunkba tömjük, mely egy korábban elejtett vadkan irhájából készült, majd továbbsietünk.
A DayZ Standalone-ban megjelentek az ÁLLATOK. Meg vadon élő élőlények is. Ez utóbbira térnék ki most. 5 féle állatka van, Boci ( BOOOCIIIIIII) szarvas, vadkan, csirke, meg nyúl.
Leölésük a PETA szimpatizánsok random támadása mellett némi nyers húst és a nagyvadak esetében begyűjthető bőrt jelent számunkra. A bőrből egyelőre csak rögtönzött hátizsák eszkábálható, a játék harmadik legnagyobb és szerintem legkirályabbul kinéző darabja. A húst meg, meg lehet sütni. És el is érkeztünk az újabb nagy játékmechanikai újításhoz.
Tűz és fények.
A játékban tüzet lehet rakni. Nagyon szépen van megvalósítva. Emellett bekerültek a világító rudak, plusz a legutóbbi patchben a flashbang is hozzáadódott a repertoárhoz.
Éjjel mintha fekete fehér lenne a világ, remekül oldották meg, ez a rész is sokat javult. Ám ha tűz mellett állunk, csak a fénykörön belül látunk.
A "szemünk alkalmazkodik" és ez egy remek dolog. Ezek után a flashbangbe nézést nem kell magyaráznom. :D
A flashbangen felül vannak még új eszközök, egy sima gránát, bekerült az AKM , és az MP5-ös géppisztoly is, no meg még pár új eszköz.
Mostanában egyedül is toltam, meg 2-3 fős csapatokban is mentünk, felfedeztem két új ?látványosságot? Devil Castle-t és a Green Mountain tetején emelkedő hatalmas katonai rádiótornyot.
A szociális közösség még mindig agresszív, de egyre többször találkozok(már 2x-3x) olyanokkal, akik nem lőnek le egyből, vagy akit én nem lövök le egyből , és a találkozás végén is mindketten életben maradunk.
Ki merem jelenteni, hogy a DayZ megindult a valódi fejlődés útján, a fejlesztők mintha kezdenék tényleg komolyan venni a dolgokat, és ha a következő patch, azaz a zombik bugjait kiirtó élesedik, onnantól fogva BÁRKINEK ajánlani tudom, aki szeretne túlélősdit játszani. Kellemes tény, hogy a gépem még a régi, de a cucc patchról patchre szebben simábban fut, folyamatosan optimalizálva van.
Hail to the RADIO TOWER! :D
Pacsi! :D