Mi is az az MMORPG összefoglalás

2010. június 08.
56.0171
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Shade profilja, adatai
Shade
Mielött írná valaki, anyagot nem én írtam, éncsak összegyűjtöttem egyhelyre, hogy máshelyen is meglehessen találni ezt, és egy gamer oldalon megfelelő helyen van egy ilyen leírás. Tehát lássuk mi is az az MMORPG...


A MMORPG (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game ? nagyon sok szereplős online szerepjáték) interneten, online játszható szerepjáték.


Mi is az az MMORPG összefoglalás - 5. kép

A nagyon sok szereplős online szerepjáték a számítógépes játékok azon műfaja, ahol nagyszámú játékos képes egymással kapcsolatot teremteni egy virtuális világban. Manapság már igen elterjedt játékforma. Az elnevezés arra utal, hogy sok ezer, millió ember játszik egyszerre. Képességeket (skilleket) fejlesztenek, szörnyek ellen harcolnak egyedül, vagy többen, kereskednek, társalognak. A lehetőségek tárháza végtelen, de játékonként eltérő lehet. A MMORPG kifejezést Richard Garriott eszelte ki, az Ultima Online alkotója, a játéké, mely 1997-ben népszerűsíteni kezdte e műfajt.

Mint minden RPG-ben, a játékosok felveszik egy kitalált karakter szerepét (leggyakrabban egy fantáziavilág keretein belül), és ezen karakter cselekvéseinek zömét irányíthatják. A MMORPG-t megkülönböztetjük az egyjátékos, illetve a kisebb többjátékos számítógépes szerepjátékoktól: elsősorban a játékosok száma alapján, másrészt a MMORPG állandóan létező világa miatt, amit általában a készítő cég tart fenn, és ami akkor is létezik, ill. fejlődik, ha a játékos épp nem vesz részt benne.

A MMORPG-k igen népszerűek világszerte, a bevételük világszerte meghaladta a fél milliárd dollárt 2005-ben, és 2006-ban csak a nyugati bevételek meghaladták az egy milliárd USA-beli dollárt.

Általános jellegzetességek


Mi is az az MMORPG összefoglalás - 3. kép

Habár a modern MMORPG-k néha rettentően különböznek az őseiktől, a legtöbbjükben található közös vonás. Többek közt a megszokott témák, a fejlődés valamilyen formája, a játékon belüli szociális kölcsönhatás, mikrokultúra kialakulása, és a rendszer felépítése. Nem minden MMORPG oldja meg egyformán ezeket, van például, amelyik tartalmaz beszélgetőpanelt (chat), de van, ahol ez hiányzik, mégis tudunk érintkezni a többiekkel.

Témák


Mi is az az MMORPG összefoglalás - 2. kép

A MMORPG-k többsége hagyományos, kitalált "fantasy" témákon alapul, sokuk belső világegyeteme összevethető a Dungeons and Dragons című játékkal. Néhányuk vegyes témájú, ahol a fantáziaelemeket kiegészítik, esetleg felcserélik tudományos-fantasztikus, kard és mágia-alapú, vagy bűnügyi fikcióval. További játékok még mélyebb szubkulturális tartalommal bírnak, mint például amerikai képregények, az okkult, vagy egyéb irodalmi műfajok. Ezek az elemek gyakran kapcsolódnak olyan feladatokhoz és helyzetekhez, mint küldetések, szörnyek, zsákmány. Ahogy a MMORPG műfaj érik, és újabb fogyasztói csoportok kerülnek a vonzáskörzetébe, úgy számíthatunk ezen változatosság bővülésére.

Fejlődés


Mi is az az MMORPG összefoglalás - 4. kép

Majdnem minden MMORPG-ben a játékos karakterének a fejlődése az elsődleges cél. Sok játék oly módon oldja ezt meg, hogy a játékosok tapasztalati pontokat szereznek tevékenységeik során, és ezen pontok révén a karakter "szinteket" ér el, így egyre ügyesebb lesz az adott téren. Hagyományosan a tapasztalati pontok elsődlegesen szörnyekkel való csatározás, és NJK-k (Nem Játékos Karakter, angolul: NPC, Non-Player Character) számára végrehajtandó küldetések révén keletkeznek, melyeket egyedül, vagy másokkal együtt is végezhetünk. Sok játékban a vagyon felhalmozódása (beleértve a harci eszközöket) szintén utat nyit a fejlődés felé, és ez szintén leggyakrabban csaták során érhető el. A ciklust, amit ezek a feltételek teremtenek - harc új tárgyakért, amik által még többet harcolhatunk - pejoratívan 'szint taposómalomnak', vagy 'darálásnak' nevezik. A Progress Quest nevű szerepjáték kimondottan eme trend paródiájaként született meg.
Ebben a műfajban szintén hagyomány, hogy a játékosokban egy idő után kialakul az igény arra, hogy csoportosuljanak másokkal az optimális haladási mérték elérésének, vagy fenntartásának érdekében. Ez időnként arra készteti a játékosokat, hogy megváltoztassák valós világ-beli elfoglaltságaikat, hogy "ne maradjanak le" a játék-világban. Bár egyes szolgáltatók felismerik ennek a problémának a létezését, és a fejlődést időhöz kötöttség nélküli formában teszik elérhetővé, ez mégis egy széles körben kritizált pontja a műfaj játékainak.

Rendszerfelépítés

#kep1# A legtöbb MMORPG a kliens-szerver rendszert használva működik. A program, ami leképezi és fenntartja a "világot" folyamatosan fut egy szerveren, a játékosok pedig egy kliens programon keresztül kapcsolódnak rá. A kliens program vagy elérhetővé teszi asz egész "világot", vagy további 'kiegészítők' megvásárlása szükséges a játék bizonyos területeinek eléréséhez (az Everquest és a World of Warcraft a példa erre). A kliensek általában nagy, több gigabájtos programok, azonban egyre terjednek az olyan MMORPG-k, amelyek eleve létező, "sovány" klienseket használnak, mint egy webböngésző.
Egyes MMORPG-k havi előfizetés alapján működnek. Természetükből adódóan a "nagyon sok szereplős" játékok mindig online vannak, és legtöbbjüknek állandó bevételre van szükségük a karbantartás, illetve fejlesztés miatt (ezt érik el például reklámok, ill. az előfizetések révén).
A játékosok számától és a rendszer felépítésétől függően egy MMORPG akár több különálló szerveren is képes futni, melyek mindegyike egy külön világot jelent. A külön szerveren lévő játékosok vagy tudnak egymással kommunikálni, vagy nem. A legtöbb MMORPG-ben az egy világban tartózkodó játékosok száma pár ezerre van korlátozva.
Ennek kiemelkedően ellent mond az EVE Online, ami 2007 augusztusában körülbelül 200.000 játékost gyűjtött egyetlen szerverre, és 41690-en voltak rajta 2007 decemberében. Vannak játékok, amik engedik, hogy a karakter bármelyik világban legyen, de vannak amelyek arra az egyre korlátozzák, amelyikben keletkezett.
16 hozzászólás

Vendég

14 éve, 4 hónapja és 15 napja

és melyik a kedvenced? nekem a wow

válasz erre

Vendég

14 éve, 4 hónapja és 15 napja

en is minden
mmo-val jatszottam

válasz erre

MMartina

14 éve, 11 hónapja és 25 napja

Szép, összefoglalja a lényeget, tetszik, ötös! röhögő smiley

válasz erre

Shadow

15 éve, 1 napja

Shade írta:
Csak álmodtad...röhögő smiley
hátha csinálnék egy blogok minden mmo-rol amivel játszottam nemjutnák a végére röhögő smiley

válasz erre

Shade

15 éve, 1 napja

Shadow írta:
mondjuk én már szinte minden mmo-val játszottam
Csak álmodtad...röhögő smiley

válasz erre

Shadow

15 éve, 1 napja

mondjuk én már szinte minden mmo-val játszottam

válasz erre

Shadow

15 éve, 1 napja

Shade írta:
Az az ötös. röhögő smiley
ja téll ez hogyafrancba nemjutott eszembe?röhögő smiley

válasz erre

hellokitti

15 éve, 1 napja

Shade írta:
Hm...néhol túlsok sor van kihagyva...mégsem néz ki olyan jól így. De mindenesetre büszkevagyok rá, jólnéz ki a blog. nyelvnyújtó smiley
Tényleg meglepően jól néz ki nyelvnyújtó smileyröhögő smiley
Ügyi vagy,Shademosolygó smiley

válasz erre

Lac

15 éve, 1 napja

Oh, Guild Wars... imádtam azt a játékot. Lehet nem teljes MMO (CORPG a hivatalos megnevezése), de akkor is nagyon nagy élmény volt vele tolni...

válasz erre

skyman

15 éve, 1 napja

Ez egy jó összefoglaló lett, és valóban itt jó helye van.
Tetszik, hogy hazsnáltad a tagolásokat, tényleg jol néz kiröhögő smiley
Ment a fájvkacsintó smiley

válasz erre

Shade

15 éve, 1 napja

Shadow írta:
miaza fájv?röhögő smiley
Az az ötös. röhögő smiley

válasz erre

Shadow

15 éve, 1 napja

miaza fájv?röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profiljaGargameth profiljaKisember001 profilja