Korai hozzáférés

2015. május 23.
25.9071
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
5t3v3nk3 profilja, adatai
5t3v3nk3
Az Early Acces a PC-s játékipar érdekes alapelemévé vált. Rengeteg előnye és rengeteg hátránya is van, a következőkben az én kicsiny elmélkedésemet olvashatjátok.



Korai hozzáférés - 1. kép



Mi is az az Early Acces?
"Légy részese te is a játék fejlődésének, légy ott a születésétől a beteljesedéséig, és juss hozzá olcsóbban a végleges verzióhoz."
Ez a marketing szöveg. Lefordítva: Kiadjuk az ötletünket, amiből lehet, hogy nem lesz semmi, csinálgatjuk, te teszteled, és fizetsz is nekünk ezért. Ugye milyen istenkirálycsászárság! ?

Az Early Acces divatnak két oldala van, kezdjük a negatívval.

Rengeteg olyan cég is kezdi felvenni ezt a stílust, akik nincsenek rászorulva, rengeteg játék érkezik feleslegesen Early Accesben, és sok fejlesztő csúnyán visszaél a ?hát ez Early A, elfogadtad a feltételeket, hogy tudomásul veszed, nem reklamálhatsz? szöveget. Azaz eleinte remekül haladnak majd elfogy a lelkesedés, esetleg rengeteg pénzük jön össze, vagy a követelményeiknek nem tudnak megfelelni, és a fejlődés belassul, a játék kihal, de mindenki, aki fizetett még várja a csodát.

Nagyon jó példa erre a DayZ esete, ami egy remek és a online játékot alapjaiban felforgató elvre épít, és már a mod is hatalmas népszerűségnek örvend(ett).


Korai hozzáférés - 2. kép



Miért is emelem ki külön ezt a nagyreményű Early A. címet? Mert az utóbbi félévben eléggé mocsárba futott a fejlesztés, és kijött a fejlesztők stratégiájának gyengéje is, azaz hiába tolnak befelé új tárgyakat, új tartalmat, ha a játék az alapjaiban gyökeredző súlyos hibákkal küzd. És ez vissza is ütött a 0.55-ös Patch után a aktív játékosok száma drasztikusan visszaesett.

Erre válaszul a 0,56-os és 0,57-es patch összevonva érkezik, és ígérnek fűt, fát. Meglátásom szerint a DayZ egyik nagy vízválasztójához érkezett, most fog kiderülni, mire is képes a gárda, mennyire érdekli őket a támogatóik kérései, és képesek e felpörögni. Ha nem, nem azt jelenti, hogy a DayZ megbukik, csupán rányomja majd bélyegét a játékra a fejlesztők szerencsétlenkedése.

Az Early Acces a fejlesztők elkényelmesedését is okozza, azaz kiadják a félkész címet, kockázat nincs, hisz egyből jön a visszajelzés, ha valami nem jó, és ez az elkényelmesedés, és kockázatcsökkenés bizony a munka morálra is rányomja a bélyegét. Ami szerintem nem jó.

És most lássuk a fényes oldalt:

Ha egy fejlesztőcsapat betartja azt, amit ígér, és rendesen csinálják a dolgokat, az Early Acces egy remek kapocs a közönség és az alkotók közt. Azaz ha működik a kommunikáció, a fejlesztők motiváltak, a népek beleszólhatnak bizonyos dolgokba, így mindenkinek ?öjöm és bódottság? van. Erre nagyon jó példa a Kerbal Space Program, ami egy fantasztikus játék lett, és azon kevés programok egyike, amelyek sikeresen emelkedtek ki az Early Acces keltető kádjából.


Korai hozzáférés - 3. kép



Másik nagy reményem, kiemelvén a tömegből a Warhammer 40000: Regicide, ami egy ígéretesnek tűnő SAKKPROGRAM direkt a W40K univerzum kedvelőinek, igaz még elég kedzetleges, de a fejlesztők lelkesedése és a felvevő közönség visszajelzései alapján jó úton halad, És még nem is drága.


Korai hozzáférés - 4. kép



Igen, nem is drága,ugyanis van pár Early Acces cím, ami pofátlanul sokba kerül. Mondjuk ez bizonyos kész címekről is elmondható, remélem ez a felfogás egyszer átesik némi EVOLVEución...:D

Elmondhatjuk, hogy az Early Acces nem az egyik rákfenéje a iparnak, hanem egy eszköz, amit van aki helyesen és ügyesen használ, valaki meg csak takarózni akar vele. Kis fejlesztőcsapatoknak is esélyt ad az ötletük megvalósítására, és a sokszor hiányzó közösségi támogatást is megadja, és itt most nem az anyagi támogatásra, hanem az eszmei lelkesítésre gondolok.

Ne szidjátok az Early Acces-t hisz egy olyan erő van a kézben, amit jelenleg a játékos társadalom nem használ rendesen, azaz: Már a születésekor eldönthetjük, éljen e az adott projekt, vagy vetéljen el csírájában.


Pacsi, kösz hogy olvastad! :D
10 hozzászólás

rDAVE

6 éve, 1 hónapja és 26 napja

Marduk írta:
Ezekkel az a baj, hogy ha játékosoknak is van beleszólásuk a fejlesztésbe, akkor azok közül kiemelkednek a "jobb" játékosok, és a készítők inkább rájuk fognak hallgatni, és így elég furcsa dolgok mehetnek végbe. Ez megy a StarCraft 2-nél is: a legjobbak lényegében diktálják, hogy mi jó, és mi nem, de lényegében arra megy ki az egész, hogy megtartsák a pozíciójukat, és a sokak által kedvelt Terran oldalt még ütősebbé tegyék, és le se tojják, hogy ez a másik két oldal, a Zerg és a Protoss, rovására megy. Míg Terrannal a hülye is lassan ütőképesen tud játszani, addig a másik kettővel többet kell gyakorolni, hogy különféle taktikákat meg lehessen tanulni.
Ebből a szempontból jó helyzetben van, mivel nincs jobb játékos egy ilyen játéknál, mint a Dirt. Többség van.

válasz erre

Marduk

6 éve, 1 hónapja és 26 napja

rDAVE írta:
Minden játéknál kiírják a fejlesztők az okokat. A Dirtnél ezt: "It's really important to us that we make DiRT Rally the best game it can be and we can only do that with your help. Steam Early Access is the perfect place for us to do that. We believe that DiRT Rally is the game many of our fans want and right now, our plan is to develop DiRT Rally with community feedback and get that experience absolutely right."

Röviden a visszajelzések alapján akarnak olyan játékot készíteni, amivel elégedettek lehetnek a rajongók és ehhez az EA a tökéletes választás nekik.

Majd év végén kiderül, hogy kamuztak-e.
Ezekkel az a baj, hogy ha játékosoknak is van beleszólásuk a fejlesztésbe, akkor azok közül kiemelkednek a "jobb" játékosok, és a készítők inkább rájuk fognak hallgatni, és így elég furcsa dolgok mehetnek végbe. Ez megy a StarCraft 2-nél is: a legjobbak lényegében diktálják, hogy mi jó, és mi nem, de lényegében arra megy ki az egész, hogy megtartsák a pozíciójukat, és a sokak által kedvelt Terran oldalt még ütősebbé tegyék, és le se tojják, hogy ez a másik két oldal, a Zerg és a Protoss, rovására megy. Míg Terrannal a hülye is lassan ütőképesen tud játszani, addig a másik kettővel többet kell gyakorolni, hogy különféle taktikákat meg lehessen tanulni.

válasz erre

totyak

6 éve, 1 hónapja és 26 napja

rDAVE írta:
Minden játéknál kiírják a fejlesztők az okokat. A Dirtnél ezt: "It's really important to us that we make DiRT Rally the best game it can be and we can only do that with your help. Steam Early Access is the perfect place for us to do that. We believe that DiRT Rally is the game many of our fans want and right now, our plan is to develop DiRT Rally with community feedback and get that experience absolutely right."

Röviden a visszajelzések alapján akarnak olyan játékot készíteni, amivel elégedettek lehetnek a rajongók és ehhez az EA a tökéletes választás nekik.

Majd év végén kiderül, hogy kamuztak-e.
Szerintem mindenki, aki EA-be kezdi a játékát, az azt mondja, hogy a visszajelzéseket szeretné alapul venni. Aztán kérdés, hogy tényleg figyelembe veszi e, vagy teljesen más célok mozgatják.

válasz erre

rDAVE

6 éve, 1 hónapja és 26 napja

totyak írta:
Szerintem az EA egyértelműen a türelmetlen játékosokra épít. Eszembe nem jutna félkész játékot megvenni, hogy később hátha be is fejezik. Majd ha befejezik és használható, akkor megveszem. "Már a születésekor eldönthetjük, éljen e az adott projekt, vagy vetéljen el csírájában". Ezzel meg az a baj, hogy csak azután dönthetsz róla, hogy elvetéljen, miután kifizeted a játék árát. De ha már kifizetted, mi érdeked fűződne a bukásához? Még ha nem is olyan a játék, mint amit vártál, akkor is reménykedsz inkább, hogy javítanak rajta. Ki van ez találva. Meg sem szabadna ilyeneket venni, helyreállna a régi rend, mert rövid úton felhagynának a fejlesztők az EA-el. Gyakorlatilag az ilyen türelmetlen játékosok tartják életben az EA-t. Alapvetően is, én inkább indie címeket engednék így elindulni. Olyan kis csapatokat, akiknek van egy jó ötletük, de nincs pénzük, hogy megvalósítsák. Egyébként anno ezért is jött létre a program. Most ez mi, hogy egy Codemasters EA-ben készíti az új Dirt-öt, rá vannak szorulva? Vagy maguk sem bíznak a sikerben, így meg legalább előre kifizetik nekik a játékot? Röhej
Minden játéknál kiírják a fejlesztők az okokat. A Dirtnél ezt: "It's really important to us that we make DiRT Rally the best game it can be and we can only do that with your help. Steam Early Access is the perfect place for us to do that. We believe that DiRT Rally is the game many of our fans want and right now, our plan is to develop DiRT Rally with community feedback and get that experience absolutely right."

Röviden a visszajelzések alapján akarnak olyan játékot készíteni, amivel elégedettek lehetnek a rajongók és ehhez az EA a tökéletes választás nekik.

Majd év végén kiderül, hogy kamuztak-e.

válasz erre

totyak

6 éve, 1 hónapja és 26 napja

Szerintem az EA egyértelműen a türelmetlen játékosokra épít. Eszembe nem jutna félkész játékot megvenni, hogy később hátha be is fejezik. Majd ha befejezik és használható, akkor megveszem. "Már a születésekor eldönthetjük, éljen e az adott projekt, vagy vetéljen el csírájában". Ezzel meg az a baj, hogy csak azután dönthetsz róla, hogy elvetéljen, miután kifizeted a játék árát. De ha már kifizetted, mi érdeked fűződne a bukásához? Még ha nem is olyan a játék, mint amit vártál, akkor is reménykedsz inkább, hogy javítanak rajta. Ki van ez találva. Meg sem szabadna ilyeneket venni, helyreállna a régi rend, mert rövid úton felhagynának a fejlesztők az EA-el. Gyakorlatilag az ilyen türelmetlen játékosok tartják életben az EA-t. Alapvetően is, én inkább indie címeket engednék így elindulni. Olyan kis csapatokat, akiknek van egy jó ötletük, de nincs pénzük, hogy megvalósítsák. Egyébként anno ezért is jött létre a program. Most ez mi, hogy egy Codemasters EA-ben készíti az új Dirt-öt, rá vannak szorulva? Vagy maguk sem bíznak a sikerben, így meg legalább előre kifizetik nekik a játékot? Röhej

válasz erre

xpforever

6 éve, 2 hónapja és 2 napja

Sosem vennék early access játékot.

válasz erre

rDAVE

6 éve, 2 hónapja és 2 napja

Nekem bejön az EA, csak azt sajnálom, hogy itt is mindig megtalálják a kiskapukat...
A Square Enix féle konzolos "Early Acces": Kiadták a Final Fantasy Type-0 HD-t Xbox One-ra és PS4-re, ahhoz "ajándék" a XV demó. Megnézték mit reagálnak a játékosok a demóra és most az alapján frissítést adnak ki a demóhoz. Mindenbe belenyúltak; harcrendszer, kamera, stb... A nagy kiadók többször csinálhatnának ilyet. Kiadnak demót mellékletként, kulcsokat osztogatnak vagy mindenkinek letölthetővé teszik és figyelik a reakciókat.

válasz erre

marco

6 éve, 2 hónapja és 2 napja

Sajnos az ilyen jellegű lehetőségeknél mindig van aki visszaél velük. Szerintem lassan nagy általánosságban elmondható, hogy az indie fejlesztők betartják a szavukat, sokszor jobbat is kapunk, mint amit várunk, az AAA címek pedig ennek pont a fordítottját teszik.

Igaz utóbbiaknál nem igazán az early accessre gondolok, hanem az előzetes verziókra, ígéretekre.

Jó programnak tartom egyébként, épp azért amit mondasz is, megfelelő kapocs a fejlesztők és a játékosok között - persze ha tudnak vele bánni...

válasz erre

Marduk

6 éve, 2 hónapja és 2 napja

Az Early Accesst olcsónak állítják be, de nem az... Mivel elég sokan vásárolják meg ilyenkor a marketing miatt. Mivel a játék úgy indul el, hogy nagy a játékosbázisa, ezért nem lesz nagyon rá később vevő, emiatt az ár vissza fog esni.

válasz erre

wegh

6 éve, 2 hónapja és 2 napja

Éredkes téma. Én nem vagyok oda értük, mert a fejlesztők tényleg minden hibát erre fognak. The Forest optimaizálatlansága miatt nálam például szinte játszhatatlan, meg is ígértem magamnak, hogy több ilyet nem veszek. Erre szembejött velem a Space Engineers és gondolkodóba estem ismét Sok érdekes játék van jelenleg ilen státuszban, remélem be is fejezik őket, nem egy félbehagyott borzadványt kapunk végül a pénzünkért...

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

gery1113 profiljarDAVE profiljamarco profilja