Hogy is kezdtem... pt2

2013. augusztus 20.
41.3721
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Krees9116 profilja, adatai
Krees9116
Este senki sem fog blogot olvasni, így megelőlegezvén a tegnap elkezdett blogom folytatnám. Aki esetleg lemaradt volna az előzményekről, itt bepótolhatja: http://www.gamechannel.hu/cikk/blog/hogy_is_kezdtem


A bejegyzés ezen részében már a különféle gamejamekre készült játékokat mutatnék be, eltekintve az első kis projekttől. A bejegyzés végére pedig három kisebb meglepetést tartogatok, melyek mindegyike erős kihatással volt rám, így akit a közbenső rész nem is igazán érdekel, az utolsó hármat mindenképp ajánlom. Remélhetőleg tanulságos lesz.


Nemesebb célok (lettek volna) - Amote

Eltérően az eddig, és az elkövetkezendőkben bemutatottaktól, az Amote egy igen hasznos programnak készült, ámbár nem teljesen úgy szerepelt (ez sem), mint szerettük volna. Utólag ugyan javítottuk a hibát, ámbár magánéleti elfoglaltságok miatt nem került sor az újított kiadásra.

Az Amote lényegében egy android alkalmazás, amely egy PC-re előzetesen telepített szerverprogram segítségével képes kommunikálni, és irányítás alá venni a gépet. Amolyan PC-távirányító alkalmazásnak készült, képes kezelni zenelejátszót, prezentációkat, billentyűzetet, kapott egy egyszerű játékvezérlőt is, illetve egy egérkezelést is. Ezutóbbi lett a legnagyobb gyengéje, és valószínűleg emiatt nem terjedt el soha komolyabban, és mint említettem, ugyan sikerült rájönni a hiba okára, idő szűkében nem készült el az új kiadás sosem. (A hiba egyébként az egér nagy mértékű késése volt, a megoldás pedig kb. annyi, hogy a meghívott 'valami' függvény helyett 'xvalami'-t kellett meghívni. Bosszantó!).










Másfél napos csoda - Totem
A játékokhoz visszatérve, egy újabb jf.hu jamre készült alkotásom mutatnám be. A verseny témája az 'Egy képernyős arany' volt, a kiírást itt (és a többi nevezőt is) itt megtekinthetitek: http://jatekfejlesztes.hu/page.php?id=380

Magáról a játékról annyit, hogy 1.5 nap alatt készült, egyszerű logikai szösszenet, melyben egy totemet kell helyreállítanunk oly módon, hogy a megfelelő helyre toljuk az adott elemeket. A dologban a nehézség, hogy minden totem egyszerre mozdul, amennyiben megnyomjuk a gombot. A lehetséges mozgásirányokat a totemeken lévő festések jelölik.
Elsőre ugyan nem kapcsolódik az aranyhoz, ám a történet szerint valójában arany totemek, melyeket elátkoztak, és csak így nyerhetik vissza eredeti formájukat, ha összerakjuk őket.
(Az irányítás kissé bugos, némelyik totem van, hogy egyszerre mozdul, van, hogy külön-külön indulnak el, de minden pálya megoldható. Most szólok, rám jellemzően, ez is nehéz játék.)
Letöltés itt: https://dl.dropbox.com/u/57759163/totem.zip




Zuma kicsit másképp - Elementals
Szintén a Jf.hu egyik gamejamére, nevezetesen a 'Védekezés' témájú versenyre készült kis projektem, melyben amolyan 'kő-papír-olló' logikával kell a ránk törő ellenfelet elementaljaink segítségével semlegesíteni. A zuma játékoktól eltérően itt kissé más a fáma. Az ellenfelek egy-egy sorban követik egymást, nekünk pedig az adott elemet semlegesítő golyóbissal kell válaszolnunk (tehát pl tűz-víz, föld-levegő stb). Sajnos az idő szűke miatt a játék élvezeti értéke hagy némi kívánnivalót maga után, de nem szégyenlem megemlíteni. Akit kicsit bővebben érdekel, a kezdetektől fogva követheti a játék fejlesztését itt: http://i-thingsblog.blogspot.hu/2012/04/mibol-lesz-cserebogar-pt1.html
Letöltés: http://cogwheelgames.com/Elementals.zip




Húsvéti meglepetés - Angus
Egy pár szóban megemlékezem erről a játékról is, a logikai játékok kedvelőinek leginkább ezt ajánlanám a játékaim közül kipróbálásra. Egy régész professzor, nevezetesen Dr. Angus Egglbert a húsvéti nyúl legendáját kutatva jut el egy rejtélyes kazamatába, ahonnan csak úgy szabadulhat, ha a bizonyos termekben lévő minden járólapra rálép. Egyszerű, kis játék, de pozitív visszhangot kapott, és szerintem ez a legbugmentesebb játékom, szóval tényleg ajánlom :)



Letöltés: http://jkrisztian.web44.net/Angus.exe

És akkor a hármasfogat, amit az elején említettem.

7 nap alatt FPSt : Core Meltdown

Kezdeném legújabb projektemmel, melyet az idei 7dfps compora készítettem. Aki a nevéből nem jönne rá, a lényeg pont az, mint amit a neve is sugall. Hét, azaz 7 nap alatt kell összehozni egy FPS játékot. Mivel és hogyan azt holt mindegy, a lényeg, hogy legyen.

A projektem egy egyszerű sci-fi játék lett, melyben a reaktorunkat kell megvédeni különféle őr droidok ellen, akik hullámokban érkeznek. A játékot igyekeztem pergős játékmenettel megáldani, valamint a The Room (melyet alant be is mutatok) továbbfejlesztett motorját használja, így már képes emeletek és lövedékek kezelésére is.

Amiért kiemeltem, az a játék komplexitása, hiszen messze felülmúlja minden eddigi próbálkozásom. Ugyan még nincs teljesen kész, és kissé kiforratlan is, azért játszható. Aki esetleg kedvet érez a kipróbálásra, itt megteheti: http://gamejolt.com/games/action/core-meltdown/16867/
A leírást kérlek olvassátok el, sokan belebuktak :)




Nem várt roham - The Room
Az első olyan projektem, amely nemzetközi versenyen indult, mégpedig a Gamejolt - Fear compoján. Szintén 1 hét állt rendelkezésre, azonban egy másik projektet kezdtem el, így ez a játék 3.5 - 4 nap alatt készült el.
A játékban egy elmegyógyintézetben 'raboskodó' férfit irányítunk, akinek egyetlen célja, hogy kijusson a szobából. Kissé bugos, és pontatlan a projekt, ám igen nagy meglepetés ért a játékkal kapcsolatban. A compo-t megnyertem, és majd kiugrottam a bőrömből, ám ez még csak a kezdet volt. Írjátok csak be youtube-be a 'The Room Indie' szókapcsolatot :).
A játék jelenleg 25.1k nézettségnél és 16k játékosnál tart a Gamejolton, ami messze az eddigi legsikeresebb játékommá teszi.
Letöltés: http://gamejolt.com/games/adventure/the-room/9224/
És egy videó:

A játék weboldala pedig ( szintén saját gyártmány, de szerintem nem látogatott, a támogatás meg amúgy is befucccsolt, szóval majd ha lesz kis időm, akkor amúgy is lesz második rész :D)
http://cogwheelgames.com/theroom

Végül pedig egy játék, amely a lehető legnagyobb fordulatot hozta el az életemben.

Plants VS Zombies Urban Edition - No More Cordons

Az utolsó játék, melyet bemutatnék, újfent a jf.hu egy versenyére, a Prototípus kompóra készült. A verseny leírását itt találjátok:
http://jatekfejlesztes.hu/page.php?id=381

A játékról annyit, hogy a 'Forradalom' témához készült,tényleg a PvZ-hez hasonló megvalósítással operáló játék, melyben a rend őreivel kell megvédenünk bizonyos helyeket a tüntető hullámaival szemben. A PvZ-vel ellentétben azonban itt helyet kaptak speciális képességek, mozgó egységek és főellenségek is. Maga a játék egyébként a versenyen negyedik helyezést ért el, ám a kellő fordulatot mégis meghozta. A jelenlegi állásom a THX Gamesnél (Ők készítették a Honfoglalót, és ennek Facebookos változatát a Triviadort is) ennek a projektnek köszönhetem.
Ők voltak ugyanis a verseny szervezői és behívtak egy elbeszélgetésre csakúgy, mint a verseny nyertesét, így ő mint programozó, én pedig mint grafikus kerültem a céghez. Gondolhatjátok, mennyire számítottam erre...


És a miértek...
Sokan kérdezhetik, miért írtam ezt le. Nem lett rövid blog, így is két részben közöltem, de szerintem lehetett volna akár 3 is, ám ennek az egésznek oka van. Ez most kissé személyesebb jellegű lesz, de bízom benn, hogy néhányan (leginkább a fiatalabb korosztály) számára imponáló példa lesz majd.
Tudjátok, 15 éves korom óta komolyabban, és ki tudja mióta kevésbé komolyan (valamikor 97-98 tájéka, a Diablo 1-el kezdődött) játékfejlesztéssel szerettem volna foglalkozni. Persze, mint minden kis tökös, én is az 'Ilyet fogok csinálni' felkiáltással indultam, de a blog hosszából és az eltelt 7 évből számolva talán látszik, hogy ez mégsem olyan egyszerű. Ám, mint látjátok, kitartottam. Nehéz volt, tényleg nehéz, de valahol legbelül valami mindvégig motivált arra, hogy folytassam. Nem adtam fel. Sosem szabad feladni azt, amiben hiszel. Tény, hatalmas nagy mázli is kell hozzá, de a sok évnyi kitartó próbálkozás és a sok kezdeti kudarc ellenére is lassan úgy tűnik beérik a gyümölcse annak, amiért évek óta küzdök, és küzdeni is fogok ezután is. Ezt tanácsolnám nektek is. Küzdjetek, próbálkozzatok és álljatok fel minden egyes kudarc után, hogy végül elérjétek azt, amit szeretnétek. A lehetőség adott, a többi csak Rajtad áll.

Köszönöm, hogy elolvastad. Kérdésekre, kérésekre továbbra is szívesen válaszolok, esetlegesen írok még blogot, ha a válasz kifejtősebb. Esetleg ha valamiről szívesen olvasnátok, azt is szívesen várom :)
További szép délutánt, este pedig kellemes tűzijáték nézést a családdal/barátokkal/barátnővel kívánok.
7 hozzászólás

Krees9116

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Köszönöm szépen, igyekszem mosolygó smiley Remélem kis motivációt is sikerült az olvasóknak adni. Ez lett volna a fő cél mosolygó smiley

válasz erre

WillThaWheel

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Respekt! Lehet még belőled több is szerintem, csak kitartás! kacsintó smiley

válasz erre

richie8

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Újfent szép blog, külön jó volt olvasni a személyes jellegű részt. Ment a kesztyű, ismét!

További sok sikert kívánok az álmaidhoz! mosolygó smiley

válasz erre

totyak

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Ezek nem semmi munkák. ÉS a legjobb, hogy nem csak hobbi, hanem most már tényleg ezzel foglalkozhatsz munka szinten.

válasz erre

Krees9116

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Igen, egész pontosan a 8-assal.

válasz erre

rDAVE

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Biztos jó lehet látni, ahogy ijedeznek a játékodtól. röhögő smiley
GM-el készült mind?

válasz erre

Krees9116

11 éve, 7 hónapja és 3 napja

Hoppika, a No More Cordonsról nem tettem fel képet: http://2.bp.blogspot.com/-sXOLoc0LVHk/UH164-d1xPI/AAAAAAAABmU/6-ttORKc5cc/s1600/screen1.jpg

Minden egyéb róla pedig itt: http://jatekfejlesztes.hu/gp.php?id=0ae138f3c57e8f4

Marco, esetleg ha kérhetem, beleírnád mögé? Thx.

válasz erre
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
Botyi profiljamarco profilja