GTA V, avagy a hype effect varázsa

2013. szeptember 24.
42.1201
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Yanez profilja, adatai
Yanez

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 1. kép

A Rockstar ismét egy hihetetlenül élvezetes játékot tett le az asztalra, pontosabban a leghíresebb szériájuk folytatását. Sokak szerint ez a legjobb GTA, ami könnyen lehet. Viszont a magas pontszámokat bezsebelő játék már az eszméletlenül nagy hype időszakában kezdett érlelődni. Annyira elvakította a népet, hogy a többség szemethunyva síklott el a végleges produktum hibái fölött. Persze nincs mit aggódni, a helyzet egyáltalán nem súlyos...


Már minimum egy évtizede, hogy a GTA sorozat a gamerek szívébe lopózott és ez így van rendjén, hiszen a stuff egyeduralkodó a sandbox műfajában. Ám vajon megőrízte kreativítását, amelyet képes volt nyújtani az elmúlt években, vagy esetleg beleesett a mai videójáték fejlesztők gyakori hibájába, és ugyanazt próbálja eladni nekünk aranypapírba csomagolva? Szerénységem ezt a kérdést fogja most kivizsgálni, és nem lesz pofonoktól mentes!

Jelen voltam és játszottam is a GTA 1, 2, 3, Vice City, San Andreas és IV-el is, a mellékágakhoz nem volt szerencsém, de gondolom ennyi elég ahhoz, hogy objektív véleményt tudjak mondani az 5-ik részről. Ja, akinek nem egyértelmű, most tolom a GTA V-t. Én is áldozata lettem a sok hype-nak és tűkön ülve vártam a Grand Theft Auto legújabb részét. Bevallom, nemhiába. Konzol ide vagy oda, de a látvány óriásit fejlődött a 4-ik részhez képest. A grafika az, amivel mindig is le tudott nyűgözni engem egy többéves konzol. Ez most sem lett másképp, a GTA V még egy 7 éves masinán is pazarul néz ki. PC-n nyilván még szebb lesz, de a jelenlegi genen ez egy káprázatorgia, mondjon bárki bármit is.

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 2. kép


És ez még nem minden, amiben a Rockstar jeleskedni tudott a GTA V csodájával! Vegyük figyelembe a történet kidolgozottságát! Egyszerűen fantasztikusak a szereplők, a történet, a szinkronhangok és a filmbéli filing. Nemhiába mondják azt, hogy a mai játékok gyakran hasonlítanak egy interaktív filmhez. Uncharted 3, The Last of Us, Heavy Rain és a hamarosan érkező Beyond: Two Souls. Szerintem a GTA V is valamennyire ide tartozik, hiszen számos küldetés van, amelyeket olykor remek átvezetők vágnak félbe.

Ezt inkább pozitívumként sorolnám fel, mert ez ma a divat és ismerjük be, baromi jól passzol a modern videójátékok világába! Lassan arra ébredünk, hogy a legjobb pontszámokat elért gammák, mind rendelkeznek ezzel a filmes beütéssel. Veteránok ide vagy oda, haladni kell a korral és élvezni ezt, mert egy jó videójáték+jó történet, az maga a kánoán. Ez van ma, ezt kell szeretni. Nekem bejön az ilyen stílus!

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 3. kép


Amiket leírtam az mind szépen hangzik, de akkor mégis mi kivetnivalóm van? Hát kedves barátaim, van. Ha vesszük a "fáradságot" és visszatekintünk a videóátékok történelmébe, de leginkább a velejáró kor fejlődésébe és innovációiba, akkor hamar rájövünk, hogy tulajdonképpen nem kaptunk mást, mint a "tavalyi" szaloncukrot újracsomagolva. Ez kissé merészen hangzik, de ez a valóságos valóság. Talán már most úgy gondoljátok, hogy én is egy vagyok azok közül, aki a kákán is csomót keres, de higgyétek el, hogy nem, mivel én is piszkosul élvezem a játékot. Na jó, kissé fülentettem, mert azért alkalomadtán zavarnak bizonyos dolgok. Ezzel rá is tértem a cikkem fő témájára, a játékmechanizmusra.

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 4. kép


Bizony, bizony, a játékmechanizmus az, ami kvázi semmmit sem fejlődött. Mielőtt konyhakést ragadnátok a kezetekbe és a torkomon lévő beikszelt jelölésnek ugranátok, hallgassatok meg, kedves fanok. Már jónéhány órát fektettem bele a GTA V-be és meg kell mondjam, nem lepett meg annyira, mint ahogyan azt reklámozták. Kétségkivül az egyik legjobb játék, de ahhoz, hogy ezt fel is vállaljuk, elvakult GTA rajongónak kell lennünk. Alapjában semmit sem változott, vagyis az említett játékmechanikailag. Ugyanaz a GTA, amit már előtte is láttunk!

A Rockstar előtt ugyan megemelem kalapom, mert tényleg sok erőt fektettek a sztoriba és annak filmes beütésébe, de kb ennyi. Na persze ott van még a grafika, ami szerintem sokkal szebb lett a IV-ik részhez képest, legalábbis ami a konzolos verziót illeti. De inkább több energiát fektettek volna bele a játékmechanizmus fejlődésébe! Noha kaptunk újdonságokat, mint például a 3 karakter közötti váltogatás, a fegyverek tuningolása, meg egyéb apróbb dolgok szembetűnősége.

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 5. kép


De minden egyéb maradt. Gondolok itt a kocsik amatőr irányíthatóságára, amelyek úgy kanyarodnak, mint a matchbox autók, az emberek logikátlan viselkedésére, ergo MI-re. Miért van az, hogy belerúgok egy ürgébe, utána szét akarja kúrni a pofám, futok pár métert és már nem követ? Visszamegyek hozzá és mintha sohasem találkoztunk volna. Miért van az, hogy a piroson ezerszer áthajthatok, gyalogosokat üthetek el, amelyek mellett a többi ember nyugodtan folytatja útját?

Vagy jócskán nekimegyek a többi kocsinak, ők pedig beszólnak, majd mennek tovább, mintha misem történt volna. Gondolom még milliónyi ilyen apróbb dolgot lehet felfedezni a GTA V-ben, amit úgyanúgy az elődeiben is lehetett. Ez nem von le semmit sem a játékélményből, de ugyanakkor nem sok újdonság üti markunkat, miután belemerülünk a játékba. Nem hiszem, hogy senki sem tapasztalta az érzést, hogy ez bizony egy ugyanolyan GTA, csak új köntösbe bújtatva. Érthető, ha valami működik, akkor minek azt piszkálni, de itt csupán a realizmus tökéletesítéséről van szó. Szerintem nyugodtan megoldhatták volna, ha már annyi erőt vetettek be a játék többi funkcióiba.

GTA V, avagy a hype effect varázsa - 6. kép


A GTA erőssége a rengeteg lehetőségben, változatos küldetésekben és a történetben van. A többi nagyon amatőr szinten döcög, ami a realizmust illeti. Például, egy egszerű utcai vezetés közben egy szirénázó mentőkocsira lettem figyelmes. Komolyan érdekelt, hogy hova tart ilyen sietősen. Meg sem akarom mondani, hogy mennyi ideig követtem, de sosem ért célba az ambulance. Ne tegyétek, tiszta időpocsékolás! Értem én, hogy ez egy játék és nem kell valósághűnek lennie, de könyörgöm, 2013-at írunk és az ilyen apróságokat igazán megoldhatták volna. Most komolyan, nem dobna a játékon a realisztikusság? Mert én úgy vélem, hogy pont egy ilyen játékba kellene!

Tehát a GTA V tele van sok-sok lehetőséggel, részletes történettel és remek hangulattal, de ez csak egy upgradelt előd, semmi több. Remélem a nextgen GTA már valódi fejlődést fog produkálni és nem csak szép grafikát meg egy újabb pazar sztorit! Persze senki ne kételkedjen abban, hogy ez egy nagyon hangulatos stuff és akár az év játéka is könnyen lehet. Ám fergeteges innovációra se számítson senki, csak arra, amit a jelenlegi gen eddig is nyújtott.

A következő GTA-ban talán már lesz súlya a cselekedeteinknek és a zsaruktól is el fogunk tudni rejtőzni, mondjuk egy kukában vagy bokorban, nem pedig csak a hatótávolságuktól menekülni. Mindenképp ebbe az irányba megy a játékipar, a realisztikusság felé, úgyhogy ezelől nincs menekvés. :) Érdekes mit fog produkálni ezen a téren a Watch Dogs! Bár gondolom nem sok mindent, de majd meglátjuk! Gamerek, remélem megértettétek, hogy a játék technikai oldalát vizsgáltam, aminek a hiánya még mindig hozza a GTA eddigi überelhetetlen hangulatát! És még talán a maximumot is megérdemelné, ha mondjuk néhány éve jelent volna meg, erre a generációra. Jó szórakozást hozzá!
12 hozzászólás

xpforever

9 éve, 9 hónapja és 19 napja

Valahogy a realisztikusság sosem érdekelt GTA-ban. Sőt, kifejezetten irritált, amikor IV-ben kirepültem egy erős ütközéskor a szélvédőn. Mindenesetre jó lesz megkapni PC-re is ezt a már közel 2 éves játékot.

válasz erre

Vendég

11 éve, 5 hónapja és 21 napja

trudi írta:
Összességében jó kis játék de nem lehet mindenkinek az ízlése szerint alkotnikacsintó smiley
Nem az ízlésrôl van szó, vagy arról, hogy mennyire jó a játék, merthogy eszméletlenül hangulatos! Csak arról, hogy nem tökéletes. Ennyi.
(Yanez)

válasz erre

trudi

11 éve, 5 hónapja és 21 napja

Összességében jó kis játék de nem lehet mindenkinek az ízlése szerint alkotnikacsintó smiley

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 5 hónapja és 21 napja

Yanez írta:
Épphogy a feleslegeseket vették ki, mint a randi meg testápolás. De amúgy sok másfélét is kaptunk. Ez mind apróság, nem ettől lesz szórakoztatóbb a GTA, hanem a jó sztoritól és ami még fontosabb, ami eddig tényleg csak a SA-ban volt, a változatos és pazar küldetések!
Mondjuk a testépítés korrekten volt kidolgozva.Tetszett hogy a felépítése a karakternek változtatta a karakter statjait.

válasz erre

Yanez

11 éve, 5 hónapja és 21 napja

PaulMarloW írta:
Sims és a realizmusság ahol egy kis paplanrebegtetéstől gyerek nemződik és egy idő után az bespawnol az anyja karjába. röhögő smiley


Valahol féltem attól hogy nem sok pluszt fog adni a játék, eme aggodalmam a 3 játszható karakternél kezdődött.Mert én a mái napig úgy érzem hogy gta 4 Liberty City Stories is olyan mintha ki lettek volna égve a fejelsztők s inkább megtöltötték azt az 1 darab dvdt 3 karakterre kitérő sztorival mikor szerintem simán folytathatták volna nicoval is azt....de arra már nem volt ihlet...vagy nem tudom.

Én a GTA-től már régóta a San Andreasban látott lehetőségeket várom viszont.De úgy tűnik hogy az 5. részben sem hozták vissza azt teljesen.

Vagy tévedek?
Épphogy a feleslegeseket vették ki, mint a randi meg testápolás. De amúgy sok másfélét is kaptunk. Ez mind apróság, nem ettől lesz szórakoztatóbb a GTA, hanem a jó sztoritól és ami még fontosabb, ami eddig tényleg csak a SA-ban volt, a változatos és pazar küldetések!

válasz erre

PaulMarloW

11 éve, 5 hónapja és 22 napja

marco írta:
Az alapján ami alapján mi pontozunk, nem kaphatott kevesebbet. A játékélményből nem vont le hogy céltalanul bolyong a mentőautó, ebben igazat adok.

Nem vagyok elfogult, nagyon nehezen adtam meg én is a maximumot, de a mi általunk figyelembe vett dolgokban ez nem tudott kijönni máshogy.mosolygó smiley

Az oszlop és sövény probléma engem is zavar, azt hiszem ezt ki is fejtettem a tesztben, de lehet hogy később töröltemröhögő smiley.

Az arany középutat szerintem nagyon nehéz megtalálni, tény hogy szerintem is nagyon könnyű a játék, épp azért mert túl van könnyítve de a töltőképernyőn tesz is ajánlatot arra, hogy nehezítsd.mosolygó smiley

Nem emlékszem már mit ír ki, de valószínűleg valami olyasmi, hogy kapcsolj ki ezt vagy azt a térképen.
Sims és a realizmusság ahol egy kis paplanrebegtetéstől gyerek nemződik és egy idő után az bespawnol az anyja karjába. röhögő smiley


Valahol féltem attól hogy nem sok pluszt fog adni a játék, eme aggodalmam a 3 játszható karakternél kezdődött.Mert én a mái napig úgy érzem hogy gta 4 Liberty City Stories is olyan mintha ki lettek volna égve a fejelsztők s inkább megtöltötték azt az 1 darab dvdt 3 karakterre kitérő sztorival mikor szerintem simán folytathatták volna nicoval is azt....de arra már nem volt ihlet...vagy nem tudom.

Én a GTA-től már régóta a San Andreasban látott lehetőségeket várom viszont.De úgy tűnik hogy az 5. részben sem hozták vissza azt teljesen.

Vagy tévedek?

válasz erre

DNS

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

Tekintve, hogy nálam legfeljebb olyan játék vagy film kaphatna 10/10-es pontszámot, aminek effektíve egyik részén sem lehetne már javítani - persze az adott kor keretei, lehetőségei között -, nehéz elképzelni, hogy én bármire is képes lennék ennyit kiosztanimosolygó smiley

válasz erre

marco

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

Yanez írta:
Ejnye-bejnye marco! Eléggé félreélrtelmezel néhány dolgot vagy csak ennyire szereted a R* GTA-ját? mosolygó smiley Én is imádom, mást most szinte nem is játszok! Idén csak a The Last of Us-t élveztem ilyen szinten. Na akkor nézzük az "elírásaidat":

"Abszolút, de kellett ez az új csomagolás, mert eltelt 5 év."-az új csomagolás mindig kell, mert haladunk a korral, de épp ezért nem csak annak kéne változnia. Ha kicsit jobban megdobják a játékmechanikát, akkor szerintem akár minden idők legtökéletesebb játéka lehetett volna!

"Ha minden esetben amikor nekimész valakinek, betétlapot kéne cserélni, a játék folyamatosan állna."-azért ahhoz, hogy realisztikus legyen a játék, nem kell túlzásokba sem esni. Anélkül is meglehet oldani, elég csak az alapvető dolgokat megspékelni vele.

"Hálistennek, ha nem így lenne, baromi unalmas lenne a dolog, nem verhetném szét a rendőr fejét baseball ütővel úgy hogy pár perc múlva el tudjak simán kocsikázni újra arra.röhögő smiley Értem az okfejtésedet, de vedd figyelembe, hogy ez nem egy életszimulátor. Arra ott a Sims." - Erre megint csak azt mondhatom, amit az imént. Nem kell túlozni! Természetesen játszhatatlan sz*r lenne, ha annyira realisztikus lenne, mint a Sims. De mégegyszer mondom, én alapvető dolgokra értettem. Pl lehessen elbújni a zsaruk elől, nem csak elhajtani. Ne legyen, az hogy kisebb fákat simán kidöntök a kocsimmal, de egy oszlop már olyan, mintha elpusztíthatatlan anyagból lenne. Legyen célja is a legtöbb hatósági személynek: rendőrség, tűzoltóság, kórház. Tényleg rengeteg ilyen "baki" van a játékban és én ezekre értettem, mert ezek semmit sem vonnának le a játékélményből, sőt!

Értem én, hogy miért lett nálad 10/10, de akkoris soknak tartom. 9-nél nem érdemel többet! Vagy ha már nagyon jószívűek vagyunk, akkor 9.5 és ez nem kevés! Kissé elfogultnak tartom a 10 pontot, de ez legyen a legnagyobb baj! röhögő smiley
Az alapján ami alapján mi pontozunk, nem kaphatott kevesebbet. A játékélményből nem vont le hogy céltalanul bolyong a mentőautó, ebben igazat adok.

Nem vagyok elfogult, nagyon nehezen adtam meg én is a maximumot, de a mi általunk figyelembe vett dolgokban ez nem tudott kijönni máshogy.mosolygó smiley

Az oszlop és sövény probléma engem is zavar, azt hiszem ezt ki is fejtettem a tesztben, de lehet hogy később töröltemröhögő smiley.

Az arany középutat szerintem nagyon nehéz megtalálni, tény hogy szerintem is nagyon könnyű a játék, épp azért mert túl van könnyítve de a töltőképernyőn tesz is ajánlatot arra, hogy nehezítsd.mosolygó smiley

Nem emlékszem már mit ír ki, de valószínűleg valami olyasmi, hogy kapcsolj ki ezt vagy azt a térképen.

válasz erre

Yanez

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

marco írta:
Legtöbb dologgal teljesen egyetértek. DE.

"tavalyi" szaloncukrot újracsomagolva: Abszolút, de kellett ez az új csomagolás, mert eltelt 5 év.

Az MI szerintem is **** sok esetben, de azért fejlődött sokat. Nem annyira bábok már, csak kb a fele.röhögő smiley A másik fele még interakcióra is képes.geek smiley

Kocsik, emberek, baleseti szituációk: a GTA alapvetően egy pörgős akciójáték. Ha minden esetben amikor nekimész valakinek, betétlapot kéne cserélni, a játék folyamatosan állna. Én egy rövid úton is legalább harmincszor megyek neki valakinek.

Emberek elütésével dettó. Megoldja a játék úgy, hogy ha valaki látja ezt, akkor rendőrt hív és köröznek. Ennél jobb megoldás nincs, mert szintén nonstop állna a játék.

"nagyon amatőr szinten döcög, ami a realizmust illeti": Hálistennek, ha nem így lenne, baromi unalmas lenne a dolog, nem verhetném szét a rendőr fejét baseball ütővel úgy hogy pár perc múlva el tudjak simán kocsikázni újra arra.röhögő smiley

Értem az okfejtésedet, de vedd figyelembe, hogy ez nem egy életszimulátor. Arra ott a Sims. Tudnál olyan unalmas hangulatban játszani a GTA-val? Nem hiszem.mosolygó smiley

Amiért nálam 10 / 10 lett...

- Grafika: a határokat feszegeti, alap volt hogy ennyit kapjon. Ez a maximum.
- Hang: abszolút realisztikus effektek, állat zenék, teljesen rendben van.
- Játszhatóság: a fentebb említett dolgok miatt, ez így van rendben szerintem, így pörgős és ez jó.
- Hangulat: fenomenális annak aki szereti a sandboxot.
Ejnye-bejnye marco! Eléggé félreélrtelmezel néhány dolgot vagy csak ennyire szereted a R* GTA-ját? mosolygó smiley Én is imádom, mást most szinte nem is játszok! Idén csak a The Last of Us-t élveztem ilyen szinten. Na akkor nézzük az "elírásaidat":

"Abszolút, de kellett ez az új csomagolás, mert eltelt 5 év."-az új csomagolás mindig kell, mert haladunk a korral, de épp ezért nem csak annak kéne változnia. Ha kicsit jobban megdobják a játékmechanikát, akkor szerintem akár minden idők legtökéletesebb játéka lehetett volna!

"Ha minden esetben amikor nekimész valakinek, betétlapot kéne cserélni, a játék folyamatosan állna."-azért ahhoz, hogy realisztikus legyen a játék, nem kell túlzásokba sem esni. Anélkül is meglehet oldani, elég csak az alapvető dolgokat megspékelni vele.

"Hálistennek, ha nem így lenne, baromi unalmas lenne a dolog, nem verhetném szét a rendőr fejét baseball ütővel úgy hogy pár perc múlva el tudjak simán kocsikázni újra arra.röhögő smiley Értem az okfejtésedet, de vedd figyelembe, hogy ez nem egy életszimulátor. Arra ott a Sims." - Erre megint csak azt mondhatom, amit az imént. Nem kell túlozni! Természetesen játszhatatlan sz*r lenne, ha annyira realisztikus lenne, mint a Sims. De mégegyszer mondom, én alapvető dolgokra értettem. Pl lehessen elbújni a zsaruk elől, nem csak elhajtani. Ne legyen, az hogy kisebb fákat simán kidöntök a kocsimmal, de egy oszlop már olyan, mintha elpusztíthatatlan anyagból lenne. Legyen célja is a legtöbb hatósági személynek: rendőrség, tűzoltóság, kórház. Tényleg rengeteg ilyen "baki" van a játékban és én ezekre értettem, mert ezek semmit sem vonnának le a játékélményből, sőt!

Értem én, hogy miért lett nálad 10/10, de akkoris soknak tartom. 9-nél nem érdemel többet! Vagy ha már nagyon jószívűek vagyunk, akkor 9.5 és ez nem kevés! Kissé elfogultnak tartom a 10 pontot, de ez legyen a legnagyobb baj! röhögő smiley

válasz erre

Vendég

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

Bakker, a GTA hype miatt most még a banner is olyan természetesen illeszkedik a blogba, hogy véletlenül rákattintottamröhögő smiley

válasz erre

marco

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

Legtöbb dologgal teljesen egyetértek. DE.

"tavalyi" szaloncukrot újracsomagolva: Abszolút, de kellett ez az új csomagolás, mert eltelt 5 év.

Az MI szerintem is **** sok esetben, de azért fejlődött sokat. Nem annyira bábok már, csak kb a fele.röhögő smiley A másik fele még interakcióra is képes.geek smiley

Kocsik, emberek, baleseti szituációk: a GTA alapvetően egy pörgős akciójáték. Ha minden esetben amikor nekimész valakinek, betétlapot kéne cserélni, a játék folyamatosan állna. Én egy rövid úton is legalább harmincszor megyek neki valakinek.

Emberek elütésével dettó. Megoldja a játék úgy, hogy ha valaki látja ezt, akkor rendőrt hív és köröznek. Ennél jobb megoldás nincs, mert szintén nonstop állna a játék.

"nagyon amatőr szinten döcög, ami a realizmust illeti": Hálistennek, ha nem így lenne, baromi unalmas lenne a dolog, nem verhetném szét a rendőr fejét baseball ütővel úgy hogy pár perc múlva el tudjak simán kocsikázni újra arra.röhögő smiley

Értem az okfejtésedet, de vedd figyelembe, hogy ez nem egy életszimulátor. Arra ott a Sims. Tudnál olyan unalmas hangulatban játszani a GTA-val? Nem hiszem.mosolygó smiley

Amiért nálam 10 / 10 lett...

- Grafika: a határokat feszegeti, alap volt hogy ennyit kapjon. Ez a maximum.
- Hang: abszolút realisztikus effektek, állat zenék, teljesen rendben van.
- Játszhatóság: a fentebb említett dolgok miatt, ez így van rendben szerintem, így pörgős és ez jó.
- Hangulat: fenomenális annak aki szereti a sandboxot.

válasz erre

kpal

11 éve, 5 hónapja és 23 napja

Jó cikk lett kacsintó smiley
A hangulata már jó a játéknak a grafika is jó , hab a tortán ha esetleg ezt megturbózzák PC-n mosolygó smiley

válasz erre
 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profiljaManiac profilja