Grafika tippek part 1- FIFA 13

2013. július 19.
44.6061
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
drift3r91 profilja, adatai
drift3r91
Sziasztok! Ahogy ígértem első játékom a FIFA 13 lesz, amit most megmutatok,hogy fut egy adott konfigon, amely a következő:


ALAPLAP: GYGABYTE P67 DS3-B3
PROCESSZOR: INTEL SANDY BRIDGE 2500K 3.3 GHz @ 3.9 GHz TURBO
MEMÓRIA: 4*2 GB DDR3
VIDEÓKÁRTYA: NVIDIA GEFORCE GTX 460 1GB DDR5 256 BIT MSI OC EDITION @725 MHZ
TÁPEGYSÉG: THERMALTAKE 650 W 80%+
HÁTTÉRTÁR: 60 GB SSD + 1 TB + 2TB
MONITOROK: 24" FHD 16:9 + 19" 1280*1024 (5:4)

Ház és egyéb alkatrészek adatai nem számítanak játéknál ezért nem tüntetem fel. A játékot minden esetben Windows 7 Ultimate 64 bit-en Win feladatkezelő Teljesítmény ablak, MSI Afterburner és Fraps segítségével mutatom be. Valósidejű monitorozást a 19" os monitoromon látom.
Íme egy kép a játék beállításáról:

Fps nyerhető a teljes képernyő móddal, mivel így nem kell a játék alatt a gépnek a többi ablakkal és asztallal foglalkoznia. Az MSAA 4* anti aliasing beállítás az egyik leg erőforrásigényesebb beállítás ha csak pár fps kell a játék akadálymentes futatásához, ezt érdemse először csökkenteni,azonban nagyban romlik az élek minősége ha a játék nem natív (maximális) felbontásban fut.

A renderelés processzorigényesebb folyamat de mivel grafikai valósidejű renderről van szó így a videókártyát is dolgoztatja. Rendelés felelős az arcoknál a bőrtónusért és egyéb részletgazdagabb objektumok pontos kidolgozásáért. Képkockasebességet gyengébb grafikus kártyával rendelkező gépeken érdemes 30ra korlátozni, ezzel a beállítással kiküszöbölhető az fps érték ugrálása ami folyamatosabb képet eredményez mintha pl.: 40 és 110 fps között ugrálna folyamatosan a játék. Így a monitorra adott kép és a videókártya által kiküldött kép szinkronban lesz és nem lesz fps ugrásnál vízszintes csík a képernyőn.

Várakozás függőleges képszinkron, azaz a V-SYNC (vertical syncron)hivatott ezt kiküszöbölni érdemes bekapcsolni ha játék stabilan tud 30 vagy 60fpst produkálni. Így kevésbé dolgoztatja a videókártyát is, mivel ha ki van kapcsolva több 100 fps is lehet játék alatt a kép igy nagyobb mint a monitor Herz száma és gyors képmozgásnál,főleg FPS eknél töredezik a kép. V-SYNC kikapcsolásával a videókártya mindig 100% használatban van. Windows Aero Win Vista,7 és 8 esetében fordul elő. FPS nyerhető a kikapcsolásával illetve pár MB memóriát is felszabadít.

Driverből természetesen erőltethető pl.: anizotróp szűrő növelése csökkentése, még nagyobb élsimítás, de ezeket én most alapon hagytam azonban ha driverből jobb képjavítókat erőltetünk a játékra az valóban nyújthat minőségbeli javulást. Legjobb példa erre: NFS SHIFT 2 UNLEASHED.

A játék a meccs alatt mind a 4 magot használta,nagyjából 40-60% között.
RAM-ból a teljes rendszer nem érte el az 1.4 GB-ot.

A VSYNC és 60fps korlátozás miatt érdemes megfigyelni hogy a videókártya csökkentett órajelen és 40% körüli kihasználtságnál is képes hozni a 60 fpst. Csak akkor ugrott fel 71%-ra egy pillanatig mikor órajelent növelt. Végig 405 és 726 MHz váltakozott. Videókártya memóriából maximum 406 MB-ot kért enni a játék látható hogy a FULL HD felbontáshoz elegendő egy középkategóriás mai kártya 512 MB rammal,azonban ma már minden kártya legalább 1GB VRAM-mal van ellátva.

A típusában azonban nagy gyorsulás érhető el a DDR5 ös chipekkel, mivel gyorsabban tud üríteni memóriát. Nagy látótávolságú játékoknál ez különösen észrevehető.Pl.: GTA4, Borderlands2

Egy mai 15Ft körüli videókártyával a játék már komolyabb grafikai butítások nélkül is futtatható stabil 30 fps-sel 2 magos CPU val@3GHz és 2GB RAM-mal.

Nem árt figyelembe venni hogy HD és FullHD között 2X annyi pixelkülönbség van,tehát a videókártyát és VRAMot, illetve a számítások miatt a processzort is közel 2szer jobban dolgoztatja elméletben.
Erre jó példa lesz a TOMB RAIDER (2013) ahol a játék ultimate eálításokkal TRESSFX-el 37 fps körül fut HDban,míg Full HDban kifogy az 1GB VRAM-ból és butítás nélkül ez a konfig csak 10 fps-t képes produkálni.

Pár kép a játékból:

Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 2. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 3. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 4. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 5. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 6. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 7. kép


Grafika tippek part 1- FIFA 13 - 8. kép

4 hozzászólás

sasikaa

6 éve, 5 hónapja és 4 napja

Na ez a cikk faja lett! Gratula érte! Én is tanulok belőle pedig már rég játszottam vele, nem is keveset! Szép írás!

válasz erre

jezzahun

6 éve, 5 hónapja és 5 napja

azért a fifa nem a legszebb játékok közé sorolható. nekem is elfut max grafika környékén pedig nincs is túl jó gépem..

válasz erre

DoubleW

6 éve, 5 hónapja és 5 napja

Király blog lett Csak így tovább drift! Nagyon jól leirod hogy mit miért érdemes ki/be kapcsolni. Hajrá! Várjuk a többi blogodat is

válasz erre

drift3r91

6 éve, 5 hónapja és 5 napja

FCB-MU
Profi szint 2-0

válasz erre
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

Marduk profiljaHellblade profilja adambalonyi profiljaManiac profiljaXelosz profiljarDAVE profiljawazko profiljaWarriorAutobot profiljagery1113 profilja