GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt

2018. szeptember 09.
31.7461
Advertisement
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Pixelhexer89 profilja, adatai
Pixelhexer89
2016-ban jelent meg az EA gondozásában, az EA Originals előfutárának tartott támogatói program keretében az Unravel első része. A platformer játék főhőse, Yarny, az apró fonalgombolyag hamar a videojátékos társadalom kedvence lett, így borítékolható volt, hogy pár év múlva, szintén az EA égisze alatt megjelenhet a folytatás is. Erre az idei E3-ig, helyesebben EA Playig kellett várni, ahol bejelentették, hogy az expóval egy időben, 2018. június 09-én elérhetővé vált a folytatás, hivatalos nevén az: Unravel two.


YARNY VAGY NEM JÁRNI, EZ ITT A KÉRDÉS

Kétség kívül a játék nagy részében kis túlzással több időt töltünk majd a levegőben, mint a földön. Mindezt pedig már nem egyedül tesszük - meglovagolva a mostanában ismét felvirágzó co-op hullámot - hanem kapunk egy bájos segítőtársat is. A segítségre pedig szükségünk is lesz, hiszen a fonalgombolyagok szemszögéből leküzdhetetlennek tűnő vízáradatot, futótüzet, hatalmas szakadékokat és elektromos vezetékeket (sic!most komolyan, hogy tud áramütést szenvedni egy fonalgombolyag?! Lehet, hogy műszálas? :D Fizikusok jelentkezését várom!) is át kell ugranunk. Az akadályok áthidalásához nemcsak csomókat köthetünk, amelyekről lelógva fonalkötelünkön átlendülhetünk a túlpartra, de két csomó segítségével akár egyszerű hidakat vagy trambulinokat is létrehozhatunk. Ebben nagy segítségünkre lesznek a többnyire sárgás színben felcsillanó kapaszkodópontok, amelyek mindig valami ehhez hasonló interakciós lehetőséget jelölnek. Pár óra után azonban már magunktól is tudni fogjuk, milyen módon kell átjutni egy adott pályaszakaszon.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 1. kép


A játék szép fokozatosan tanítja meg a különböző képességek gyakorlati használatát, így szinte észre sem vesszük és már automatikusan kiszúrjuk a környezetben megbúvó kapaszkodópontokat, függeszkedőelemeket, és elsőre tudjuk, hogy a kis dobozkákat, vödröket stb. merre kell tologatnunk ahhoz, hogy továbbjussunk.Ez a kiszámíthatóság azonban semmiképpen sem írható a negatívumok közé,
ugyanis a kihívások a játék végéig ügyesen kerülnek kombinálásra. A fonallal is meglehetősen csínján kell bánnunk, különösen a játék utolsó pályáin, ugyanis a nem megfelelő sorrendben vagy mennyiségben kötött csomók miatt könnyen kifuthatunk a fonalmennyiségből. Ha ez mégis bekövetkezne, akkor érdemes szépen feloldani a csomókat, visszafejteni a fonalat és újból átgondolni a megoldás menetét.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 2. kép


Hasonlóan az első részhez gyönyörű hátterek előtt - melyek között akadnak tajgán játszódó, de ipartelepen, gyárépületben lévő helyszínek is - kiválóan megtervezett platformer pályarészeken vezet végig az utunk. Összességében elmondható, hogy a látványvilág szemkápráztató és nagyon könnyű belefeledkezni a táj szépségeibe, elfeledve például azt, hogy egy siketfajd vagy erdőtűz van a nyomunkban. :)

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 3. kép


NÉHA ELVESZTEM A FONALAT

Az irányítás könnyedsége tökéletesen passzol a játék ugyancsak könnyed stílusához, aminek "fő sztorija" alatt komolyabb kihívásokkal csak elvétve találkozunk majd, így aki Cuphead élményre vágyik, az valószínűleg csalódni fog. A játék nehézsége alapvetően nem a furfangos pályadizájnban vagy a nagy mennyiségű platformer feladványokban, sokkal inkább a játékosok közötti kooperációban rejlik. Az Unravel ugyanis egy bizonyos idő után megköveteli, hogy mindkét játékos azonos szinten legyen az irányítás birtokában, így a végjáték felé közeledve egyre többször fordulhat elő az, hogy az egyik, vagy másik fél ügyetlensége miatt mindketten elhaláloznak. Ilyenkor tényleg megeshet az, hogy már minden fonal...akarom mondani cérna szakad és rosszabb esetben szentségelésbe, szerencsés esetben hatalmas nevetésbe fullad a játék, csak hogy azután még egyszer újra próbálkozva sikeresen teljesítsük az adott fejezetet. Ettől függetlenül komolyabb nehézséget a játék 7 fő pályája során csak a bónuszpontok megszerzése jelenthet, de ezek is inkább csak a játék utolsó harmadában. Az irányítás néhány apró bugtól eltekintve szintén szépen teljesít, nem nagyon lehet rábukkanni olyan részekre, ahol már frusztrálóvá válna a gombnyomkodás.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 4. kép


Az összesen 7 fejezetet - ami a játék fő gerincét alkotja - egymáshoz kapcsolódó, számomra meglehetősen nehezen értelmezhető történet köti össze, amelyben a készítők szerint a saját fantáziánkat is felhasználva összerakhatjuk a gombolyagok történetét. Minden fejezet lezárásakor apró emlékek kerülnek fel a vásznakra, amelyek szép lassan kirajzolják a teljes cselekményt. Nekem ez a rész az értelmezhetetlensége mellett elég értelmetlennek is tűnt, itt kicsit több akar lenni a játék annál, mint ami valójában. Szerencsére sikerült egy tökéletesen idióta és vicces sztorit kreálnunk hozzá az egyik barátommal, így máris feloldottuk azt a feszítő béklyót, amit az eredetileg komolynak szánt narratíva ránk erőltetett.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 5. kép


LEHET, HOGY HOSSZÚ A FONAL, DE EGYSZER MEGLÁTOM A VÉGÉT

Igazából nem is annyira hosszú az a fonal, sőt meglehetősen rövid.A játék összes fejezetének végigjátszása még a bénázásunkkal együtt sem volt több, mint 9-10 óra, amit elég soványnak éreztünk, főleg miután kezdtünk belejönni az ugrabugrába. Szerencsére a fejlesztők gondoskodtak arról, hogy a játék befejezése után is legyen mivel foglalkoznunk, így több, mint 20 tematikus, az egyes képességeinkre építő rövidke ügyességi pályát építettek a játékba, melyeket abszolválva kiszabadíthatjuk rabságban sínylődő társainkat is, ezzel újabb alakokat és színeket feloldva a játékban. Ezek a pályák már jóval nagyobb koncentrációt, türelmet, párban pedig sokkal nagyobb összhangot igényelnek, mint a fő sodorvonal pályái. Véleményem szerint itt mutatkozik meg leginkább az Unravel two igazi arca: a mindenféle felesleges sztorisallangtól mentes kooperatív platformer játék.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 6. kép


A játék audioélménye is egészen lenyűgöző. Ez igaz mind a hangok, mind pedig a zenékre is, amelyek harmóniája a legtöbb esetben tökéletesen illeszkedik az adott pályarészekhez: ha kell, csendes és halk, mint egy kis hegyi patak, ha kell, erős és lüktető, mint egy mindent elsöprő vihar.

AHOGY ÉN LÁTTAM

Az, hogy a fenti játékkal mindössze 14-15 órát töltöttem, semmit sem von le az értékéből, sőt megerősít abban, hogy lehet egy rövidebb játék is tartalmas és szórakoztató. Családi/baráti mókázásra tökéletesen alkalmas (igaz, csak couch coop módban) és a single player mód is egészen szórakoztató. Akik viszont komolyabb logikát vagy ügyességi kihívásokat várnak, esetleg egy sejtelmes és izgalmas háttértörténetet (vö. Ori and the Blind Forest),lehet, hogy csalatkozni fognak.
A játék rövidségén és a történet értelmezhetetlenségén kívül komolyabb negatívuma nincs a játéknak, minden más csak ízlés kérdése. Bátran ajánlom tehát az Unravel two-t nemcsak azoknak, akik játszottak az első résszel, de azoknak is, akik csak szeretnének kipróbálni egy mindenféle erőszaktól mentes, családbarát, kooperatív játékot.

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 7. kép


ÉRTÉKELÉS

TÖRTÉNET - 40%: Van, de minek...

SZEREPLŐK - 80%: Mindkét alap karakter igazán szerethető, cuki, testre szabható figura, akik a játék végére igazán a szívemhez nőttek.

GRAFIKA - 90%: A platformer játékokkal összevetve igazán tetszetős grafikailag a játék. Könnyű belefeledkezni a gyönyörű tájakba két logikai feladvány között.

ZENE ÉS HANGOK - 80%: Néha észrevehetetlen, és néha lehetetlen nem észrevenni.

EGYÉB - 70% : Olykor-olykor irányítási problémák, a coop tökéletes élmény (sajnos online coop nincs a játékban), egyedül kissé unalmasabb, meglehetősen könnyű story móddal, de annál nehezebb challengekkel.

IMPACT-FAKTOR - 70%: A játék időről időre elővehető, de elsősorban haverok, barátok és családok számára nyújt önfeledt szórakozást. A single player mód közel sem olyan élvezetes.

ÁTLAG: 72%

GamesKombájn 1. - Elvesztettem a fonalat, avagy Unravel two a górcső alatt - 8. kép


A blogbejegyzés eredetije a TudatosanTomival blogoldalamon is elérhető.
13 hozzászólás

Marduk

6 éve, 11 napja

Egész jó, így jobban megszerkesztve sokkal szebb. röhögő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja