A Fallout 3 a posztapokaliptikus USA-ban játszódik, Washington DC környékén. Míg a felszínen az emberiség maradéka próbál túlélni és szembeszállni a veszéllyel (fosztogatók, mutánsok), addig az USA területén rengeteg földalatti menedék van elszórva, melyeket azért hoztak létre, hogy menedéket nyújtson az érkező atomkatasztrófától. Hősünk szintén egy ilyen menedékben jön világra. A játék történetét karakterünk születésétől kezdve nyomon követjük. Kisbaba korunktól 19 éves korunkig, amikor apánk távozása miatt, mi is ott hagyjuk a menedéket.
A játék egy úgymond RPG-Kalandjáték, melyben a posztapokaliptikus Washington-t és környékét fedezhetjük fel. A játékban válthatunk FPS és TPS nézet között (akárcsak az Elder Scrolls-ban). A játék szép. 2007-es motor hajtja, de nagyon szépen néz ki. Szerintem még manapság is megállja a helyét (egyébként a Skyrim motorja a Fallout 3 tovább fejlesztett grafikai motorja).
A játék skill, valamint fejlődés rendszere azonban más, mint az Elder Scrolls játékoknak. Küldetések teljesítésével, ellenségek likvidálásával kapunk Xp-t, majd ha egy megadott számú XP összejön szintet lépünk. Szintlépéskor eloszthatjuk a pontjainkat különféle képességekre (zárfeltörés, kézifegyverek, közelharc, orvostan, stb.), majd ha ezzel megvagyunk választhatunk egy adottságot, ami a skillekhez szokott (többnyire) bónuszpontot adni, vagy akár a VATS-ban pontosságot. VATS egy külön célzórendszer amivel kiválaszthatjuk, hogy az ellenfél melyik végtagját kívánjuk szétlőni. Távolságtól függően, vagy hogy milyen akadály van előttünk, %-ban adja meg a rendszer, mennyi esélyünk van találatra.
Az Inventory-t a kezünkről elérhető Pip-boy 3000-ből érhetjük el. Itt láthatjuk a skilleket, hogy sugárfertőzésünk milyen magas szintet ölt, a felszerelésünket, valamint a karmánkat (jók vagyunk-e vagy gonoszok), mert hogy a játékban cselekedeteink kihatással vannak a játék befejezésére.
Mikor először, elkezdtem játszani a Fallout 3-al, nem vártam tőle sokat. De amint kijutottam a menedékből és randalírozhattam a pusztán, azonnal beszippantott a játék és egyszerűen nem tudtam letenni. A hangulat hibátlan, főleg, hogy a pusztát fürkésző robotok eléggé környezethez illő zenét játszanak. Aki úgy dönt, hogy szívesen csatangolna a "Betonpusztán", lőne egy két mutánst vacsira és úgy gondolja, hogy élvezi a játék nyújtotta szabadságot annak csak ajánlani tudom. A játék önmagában 1500 FT a Media Markt-ban, Steamen 10$. Azonban ha az év játéka kiadást keresed az összes DLC-vel, az már 4500 FT Mediában. Steamen 20$. A DLC-k azonban új színt visznek a játékba. Ráadásul az év játéka kiadás magyarul jelent meg kis hazánkban, valamint tartalmaz egy olyan DLC-t, mely megengedi, hogy a főküldetés-sorozat után csatangolhassunk tovább (Ehhez szükséges a Broken Steel DLC, mert a sztori végén meghal a karakter. De ha rendelkezünk a DLC-vel, akkor felkelünk és mehet tovább az akció). Ha nem győztelek meg töltsd le a demóját, és próbáld ki a játékot!
Köszönöm, hogy elolvastad :)