EA 666 AE

2013. április 03.
41.5981
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Arinisar profilja, adatai
Arinisar
Valóban az EA a sátán?


Felvezető:
Üdv kíváncsi olvasó!
Ez egy valamelyest rendhagyó blog akar lenni, ahol az informálódáson kívül a párbeszéden is nagy a hangsúly. Szóval ha bármi hozzáfűznivalód akad, kérlek szólj hozzá, és beszélgessünk/elmélkedjünk/ökörködjünk/vitatkozzunk róla!

Ha néhanapján olvas az ember játékhíreket, akkor elég nagy eséllyel hallott már ezt-azt az EA különféle baklövéseiről. Legjobban talán az demonstrálja ezt, hogy 2012-ben ők "nyerték" az USA legrosszabb végét illető "Golden Poo" (Arany Kaki) díjat. De vajon hogyan sikerül ezt megoldani? Hülyék lennének a vezetők? Gonoszak? Pénzéhesek? Van egy fogadás a nagy kaidók között, hogy ki ront el több IP-t? Mi áll az EA bénázásának hátterében? Erre a kérdésre keresek most lehetséges magyarázatokat.





Az EA az egyik legrégebbi játék kiadó, pláne azok közül, akik még nem szűntek meg. Rengeteg fantasztikus játék köthető a nevükhöz, erről nem lehet kérdés. Ugyanakkor az idő előrehaladtával sokak számára egyre ellenszenvesebbé vállt, és nem is ok nélkül:

Dragon Age II: Rövid fejlesztési idő következményeképp kidolgozatlan játék, rengeteg kiaknázatlan lehetőséggel
Origin: Akciók és marketing szinte teljes hiánya, technikai hibák, biztonsági lyukak, kényszerített exkluzivitás.
Dead Space 3: Mikrotranzakció, co-op shooter lett a horror játékból
Sim City: Kötelezően online, borzalmas indulás, jelképes kárpótlás, pofátlan kamuzás

Satöbbi. Jó eséllyel ennek is köszönhető az a pénzügyi hanyatlás ami miatt John Riccitiellonak le kellett mondania.

Én sokáig többé-kevésbé értetlenül álltam a dolog előtt, és biztos nem voltam vele egyedül. Azt még csak véletlenül sem gondolhatták, hogy előnyös lesz, ha kezdés után egy héttel tud csak mindenki Sim Cityt játszani. Akkor hogy sikerül sorozatosan ilyen ostoba hibákat elkövetni?
Beszélgessünk erről!

Személy szerint úgy gondolom, nem idiótákból áll az EA vezetése, és szerintem nem baj, hogyha egy cég sok pénzt akar keresni. Ezért alapult lényegében. A problémát én inkább abban látom, hogy a felső vezetés nem igazán érti a kiszolgált közönség igényeit. Mechanikusan próbálnak következtetéseket levonni valamiféle kimutatásokból, amit hűen mutat az FPSek lassan apadó áradata. És hogyan is érthetnék a közönséget, ha semmi közük hozzá? Eléggé úgy tűnik, hogy semmilyen nagyobb döntéshozó sem olvas játékhíreket, vagy játszik neadjisten. Még azt sem tudják, hogy milyen kérdéseket kéne feltenni a játékosoknak, vagy hogy kb mit várnak. A Diablo 3-nál elég egyértelműen kiderült, hogy egyrészt nincs elragadtatva a közönség a kötelező online játéktól, másrészt ha már mindenképp ennyire fontos erre kénszeríteni a közönséget, akkor legalább működjön tökéletesen. Erre a Sim City tízszer rosszabban indul, mint a Diablo. Milliókat költenek arra, hogy gyorsabban kihozzanak egy játékot rengeteg extra munkaerő bevonásával, de az nem merül fel bennük, hogy ez inkább árt a minőségének, mint használ. És így tovább.
Szerintem nagyon sok múlik most azon, hogy ki lesz a következő CEO. Ha sikerül a posztra olyan embert találni, aki ténylegesn érti és átlátja a rendkívül gyorsan változó játékipart.

Ti mit gondoltok? Mit csinál rosszul az EA? Mi az, amin nagyon sürgősen változtatnia kéne? Szerintetek fent tud maradni a kiadó, ha így folytatja?
23 hozzászólás

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 6 napja

Semmivel sem le****ósabb kiadó mint a többi. Mindegyik ****ik bele ki mit mond.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 7 napja

Sátánnak mondjuk nem nevezném de tény hogy nagyon le****ja a felhasználük véleményét és ez hatalmas probléma. Mert belőlünk élnek...

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Vendég írta:
Szerintem egyébként azt csinálják rosszul hogy hülyének néznek mindenkit. Azt hiszik ugyanazt el lehet adni ezerszer. Ideig óráig működik is de egyszer megunják a népek.
Én nem tudom. Volt egy esetük a NFS Shifttel, amelynél a vevők nagy részének a játék nem üzemelt rendesen, és játszhatatlan volt az egész.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Szerintem egyébként azt csinálják rosszul hogy hülyének néznek mindenkit. Azt hiszik ugyanazt el lehet adni ezerszer. Ideig óráig működik is de egyszer megunják a népek.

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

marco írta:
Az elég durva sztori!
Amúgy ja, mert közben voltak alkotásaim, amelyek eléggé jók voltak, és a játék közben volt újratelepítve, és vesztek el dolgok, mostanában meg nincsen kedvem Sporeozni, szóval mire sikerült végre a Sporeopediara felmenni, addigra elment már a kedvem

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Arinisar írta:
Ez a folytatás dolog egyébként egy elég érdekes téma, erről is tervezek írni a közeljövőben.
Hajrá! Kíváncsian várom.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Arinisar írta:
Ez a folytatás dolog egyébként egy elég érdekes téma, erről is tervezek írni a közeljövőben.
Na arra kíváncsi leszek!

válasz erre

Arinisar

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Vendég írta:
Nagyon rossz úton járnak egy ideje. Folytatás folytatás hátán, semmi egyedi játék... Remélem megváltoznak mert így mennek a levesbe szép lassan...
Ez a folytatás dolog egyébként egy elég érdekes téma, erről is tervezek írni a közeljövőben.

válasz erre

Vendég

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

EA gusztustalanul csinálja a dolgait és emellé piszok módon képes eladni a gagyi játékait. Nem értem hogyan....

válasz erre

Marduk

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Arinisar írta:
Én anno a Mass Effect 2-vel jártam így. Bár elég jó lett a magyar fordítása, én inkább angolul akartam játszani, ami a legfőbb oka volt annak, hogy a gyűjtői kiadást vettem. Természetesen nem lehetett angolra állítani a nyelvet, és amikor ezt szóvá tettem az ügyfélszolgálatuknak, akkor az volt az első tipp, hogy kapcsoljam ki a feliartokat, és úgy majd nem lesz magyarul. Aztán utána külön kérés nélkül valamelyik másik kollégájuk elküldte az angol nyelvi fájlokat és leírta, hogyan kell átállítani.
Elgondolkodtató, hogy mennyire hülyének nézik az embereket...

válasz erre

Arinisar

9 éve, 11 hónapja és 8 napja

Én anno a Mass Effect 2-vel jártam így. Bár elég jó lett a magyar fordítása, én inkább angolul akartam játszani, ami a legfőbb oka volt annak, hogy a gyűjtői kiadást vettem. Természetesen nem lehetett angolra állítani a nyelvet, és amikor ezt szóvá tettem az ügyfélszolgálatuknak, akkor az volt az első tipp, hogy kapcsoljam ki a feliartokat, és úgy majd nem lesz magyarul. Aztán utána külön kérés nélkül valamelyik másik kollégájuk elküldte az angol nyelvi fájlokat és leírta, hogyan kell átállítani.

válasz erre

marco

9 éve, 11 hónapja és 9 napja

Marduk írta:
Nekem a fő problémám az az EA céggel, hogy a terméktámogatása eléggé gyatra. Nekem a Spore-ral volt problémám, és kb. 3/4 évembe telt, mire sikerült elhárítani a problémát. Amúgy az volt, hogy mondtam nekik, hogy CD kulcs probléma volt, és amiatt nem tudtam felmenni a Sporeopediara, de addig akadékoskodott az egyik munkatársa, hogy ezt próbáljam meg, meg azt, de ezek közül egyik sem vált be, aztán végre egy értelmesebbet sikerült kifognom, aki adott egy CD kulcsot, és voilá elhárult a hiba. (Eredeti, dobozos verzióm volt)
Az elég durva sztori!

válasz erre
12a(z) 2 -ből

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

marco profilja