Hogy méltó-e a CSR névre az új jövevény, a teszt végére remélem kiderül.
Manapság nagy divat a retró, '80-as, '90-es évek hangulata köszön vissza a mozikból, sorra jönnek az oldschool filmek rebootjai, lásd Vörös Hajnal, Szupercsapat vagy épp a Pain and Gain, de az autógyárak is előszeretettel hozzák vissza a régi nagy neveiket, XXI. századi köntösbe bújtatva, de a jellemvonásokat megtartva. Játékfronton sincs ez másképp, talán a BossAlien és Natural Motion stúdiók hozták létre a legjobb elegyet: 2013-as grafika, 1980/1990-es évek főszereplőivel, mindezt átitatva nem kevés benzingőzzel, ahol még hírből sem ismerték a chiptuningot, meg a fedélzeti computert. Szinte a bőrén érzi az ember az előző század utolsó két évtized utcai versenyeinek minden csepp benzinpárlatát.
Igyekszem az új részt minél alaposabban bemutatni, de mint fentebb írtam, előszeretettel hivatkozok az előd CSR Racingre, hogy elkerüljem a felesleges önismétlést. Ha képbe akarsz kerülni érdemes elolvasni korábbi blogom itt.
A játék alapja ismerős az elődből, újfiúként kell a nulláról felküzdeni magad az utcai versenyek csúcsára, 5 banda minden tagját magad mögé utasítva az egyre erősödő mezőnyben. Mindezt elősegítendő, tuningolhatod a verdád 5 különböző szinten, hogy egyre erősebb vas döbörögjön alattad. Nincs itt semmi újítás, vagy mégis? Minden autót kétféle állapotban vásárolhatunk meg: az ún. "Loved" és "Unloved" állapotban. A Loved kategóriába eső autókat szerette az előző gazdája, szép motorikus és esztétikai állapotban vásárolhatjuk meg borsos áron, az Unloved verdák ezzel ellentétben valószínűleg tyúkülők mélyén, esőtől áztatva rozsdás kasztnival, csörgő püfőgő motorral várják új, szerető gazdájukat, és ami mellettük szól, az az alacsony áruk. Természetesen, aki nem tip-top autót vesz a későbbiekben alkalma nyílik a restaurálásra, ami tulajdonképp csomagban érkezik, a külső kipofozása mellett apró teljesítménybeli extrát is rejt magában, egy-egy kitisztított levegőszűrő, lekapart tyúkszar a fékbetétekről csodákra képes. A tatarozást is 5 szinten keresztül végezhetjük, míg az 5. szint végére egy szalonautót láthatunk viszont.
Apropó autók: 12 gyártó 32 gépszörnyének volánja mögé pattanhatunk be a játék során, kezdve az Auditól a Nissanon keresztül egészen a Pontiac, Chevy vagy épp a Plymouth modellekig. Mindenki meg fogja találni a neki tetsző verdát, ebben biztos vagyok.
A kezelés egy az egyben az elődre hajaz, csak átrajzolt kezelőszervekkel. Mivel az előd is remekül kezelhető, itt sem találtam semmi kivetnivalót.
A tuning sem maradt el, a szokásos motor, turbó, gumi, kipufogórendszer, váltó mellet a karbutátor jött mint új elem, a turbót helyettesítve a korszak fejlettségéből fakadóan.
A játékmódok a szokásosak: daily battle, ladder, regulation 3 szinttel (rookie, amateur, pro) és crew battle. Mind ismerős a CSR Racingből. Achievementek is vannak, bár nem durranás, a kötelező minimumot hozza a game, látszik, hogy ebbe a részbe nem öltek sok munkaórát a készítők.
Látványügyileg fejlődött ugyan a program, de inkább nevezném ráncfelvarrásnak, mintsem korszakalkotó grafikai fejlődésnek. Nekem az első rész kinézetével a mai napig sincs bajom, de összevetve az új résszel az sterilebbnek hatott. Most már tükröződik az utca a kocsik oldalán, élesebb a háttér és jobban kidolgozottak az autók. Szóval a grafikán pont annyit csizoltak, hogy senki se vethesse a fejlesztők szemére, hogy 2 év alatt a grafikusok a gatyájukban túrkáltak kódolás helyett. A stílus viszont teli találat, minden ikont, játékelemet átrajzoltak, és a garázs, ahol a járgányunk pihen szenzációs. Szinte érezni az olaj és a háttérben dolgozó hegesztő szúrós szagát.
A zene és hangeffektek példaértékűek, meg merem kockáztatni, hogy a való életben mintázott autók hangjai köszönnek vissza a programban, bár sajnos nem volt alkalmam letesztelni, de ha kijutok egy old timer bemutatóra megkérem a tulajt, hogy taposson párat a gázra, mikor felálltam a rajtvonal mögé a kocsija játékbeli megfelelőjével.
Mivel freemium játékról beszélünk, ezért alkalmanként az arcunkba lesz tolva, hogy vásárolj ingam, mert az jó és sokkal menőbb leszel. Ezidáig, ahogy az elődben sem érzem tukmálósnak, egy fillér elköltése nélkül is végig lehet játszani a játékot, nem kell lemondanunk semmiért, hisz szintlépéskor aranyat kapunk, amit spórolgatva egy két durvább autót, pimpelt matricát is magunkévá tehetünk, nyilván Tier 5-re tartogatom én is az összekuporgatott aranyam. Mondanom sem kell, üzemanyagkészletünk limitált, 10 verseny, aztán porzik a tank, vagy kivárunk, vagy fizetünk a tankolásért.
Negatívum nem igazán van, a játék gyors, nem fagy, rövidek a töltések, nem meríti a telefont. Ami kicsit kizökkenti a játékost a kezdőképernyőn belépésnél felugró párbeszédpanel, ahol a program felajánlja, hogy betölti a mentett állásod, vagy kezdheted nulláról a játékot. Na itt ha rossz gombra tappintunk, szarban leszünk, ha egy 10-15-ös mentésünk megy a levesbe és kezdhetünk egy rozsdás Minivel ismét... Aki egy ilyenbe beleszalad, garantáltan nem kezdi újra egy jó darabig. Ez azért megoldhatták volna egy menüből, Restore Progress, vagy hasonló felkiáltással, mint sok egyéb játék a piacon.
Lassan pontot kell tennem az írás végére, mert már feltankolták a verdát és még nyomnék pár versenyt, hogy minél hamarabb magamévá tehessem álmaim autóját a C3 Stingray Corvette-t. Ezért annyit írnék, hogy mivel ingyenesen tölthető a játék, mindenképp adjatok neki egy esélyt, nem fogjátok megbánni. Beszippant, és nem enged. Ha pedig a multiplayer opció is megérkezik egy frissítéssel, mert az is lesz, akkor pedig a világon bárkivel összemérheted saját magad és álomverdád gyorsulási képességét, a nyert összegből pedig még dögösebbé varázsolhatod a benzinfalód. Mi mást kívánhatna egy autób*zi? Ugye, hogy semmi mást?! :)
Kocsiba be, ablakot le, könyököt ki, kettesbe be és szaggasd az aszfaltot!
iTunes