A Bioshock története az 1960-as évek végén veszi kezdetét, mikor a főszereplő Jack, éppen egy repülőn utazva szeli át az Atlanti-óceánt. A gép azonban lezuhan. Jack túléli a zuhanást, és egy rejtélyes világítótornyot vél felfedezni az óceán közepén. Ebben a világítótoronyban található a tengeralattjáró, ami a Rapture nevű vízalatti városba vezet.
A várost egy Andrew Ryan nevű iparmágnás alapította, aki egy valódi utópiának szánta a várost. ez a hely mentes a fenti világ úgymond "mocskától". Ilyen például a vallás, meg a kommunizmus elmélete.
a városlakók azonban felfedeztek egy tengeri csigát, ami képes Plazmidokkal, vagyis különleges képességekkel felruházni azt, aki képes megfizetni. A csigát azonban kislányok testében kellet tárolni, hogy használható maradjon. Ezt a műveletet egy Frank Fontaine nevezetű ember felügyelte. Azonban egy idő után zavargások és lázadás törtek ki az ADAM iránt. Az ADAM a plazmidok működéséhez szükséges. A város összeomlásnak indult. De nekünk pont akkor kell odakeverednünk. Micsoda véletlen :)
A játék története ennél jóval összetettebb, csak félek, hogy már így is túl sokat mondtam. Akit érdekel tessen kipróbálni.
A Bioshock lényegében egy FPS. Igazából nem tudom, hogy nevezhetem-e horrornak, bár elég hátborzongató tud lenni. szóval legyen Horror-FPS.
A játékban a feladatunk az, hogy kiderítsük mi történt Rapture-ben. Ehhez NAGYON FONTOS, hogy összeszedjük és meghallgassuk a diktafonokat, különben nagy rá az esély, hogy nem értjük mi történt valójában.
ANGOL TUDÁS NAGYON FONTOS, ha az embert érdekli a történet, bár ez magyarosítással nem szükséges.
A játékban jó sok fegyverünk és plazmidunk lehet, amiket fejleszthetünk is. A fegyver fejlesztéseket pénzért, a plazmid fejlesztéseket, pedig ADAM-ért tudjuk megvásárolni. A játék során az ADAM által megőrült lakosokkal, a Splicer-ekkel kell főként harcolnunk. Azonban találhatunk kislányokat, akiktől szerezhetünk ADAM-et, de őket Big Daddy-k őrzik. A Big Daddy-k jól felszerelt robotok, épp ezért elég nehéz őket helyben hagyni. A kislányok sorsáról is dönthetünk, hogy életben hagyjuk őket és csak a szükséges ADAM-et vesszük el, vagy az összeset kinyerjük belőlük. Ez hatással lesz a játék végére is.
A játék alatt Unreal Engine 2.5 megy és nagyon jól néz ki. Valamint még egy Havok motor a Ragdoll effektekért. Az Atmoszférát a hangok és a zene fantasztikusan alkotja meg. A játék pedig játszatja magát. Jól is van optimalizálva, szóval az is neki ugorhat, aki régebbi konfiggal rendelkezik.
A játék rendelkezik egy AIM rendszerrel, ami szerintem elhanyagolható.
a Plazmidok és a fegyverek váltását a jobb egérgombbal tudjuk intézni. A váltás gyors és kézre áll. Valamint módunkban áll meghackelni boltautómatákat olcsóbb áruért. A hackelés szerintem nagyon pofásra sikeredett. Ha a játékban meghalunk egy Vita Chamberben ébredünk újra, és mehet a harc tovább. Különböző lőszer típusokat is vehetünk (normál, embereleni, vagy páncél elleni. Akár elektromos, vagy robbanó).
A történet fantasztikus, a játékmenet szintén, a hangulat nagyszerű és hátborzongató. A játékról szerintem bőven elég volt, amit eddig kifejtettem. csak ajánlani tudom mindenkinek, aki még nem próbálta. A játék 2007-ben készült, de a mesterséges intelligencia sok játékban meg sem közelíti az itteni színvonalat.
Aki úgy dönt, hogy beruház a játékra, az a dobozos kiadás mellet döntsön, mert az MINDIG olcsóbb. De aki Steamen akarja megvenni, annak 20 Euróba fog fájni. Steamen meglehet venni akciósan az első és a második részt is egyben, 40 Euróért. Én csak ajánlani tudom, mert a pénzünkért nem csak egy agyatlan lövöldözést kapunk, hanem egy olyan játékot, amin látszik, hogy a fejlesztők a szívüket-lelküket beleadták. Az Infinite-et még nem próbáltam, de ez után csak remélem, hogy legalább 6-szor jobb lesz, mint az első rész.
köszönöm, hogy elolvastad. :)