Az emberiség megérett a kipusztulásra?

2016. augusztus 12.
27.2471
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
sarakrael profilja, adatai
sarakrael
Pár napja kezdtem játszani a Rust-tal, ami az egyik legnépszerűbb survival játékok közé tartozik, nem véletlenül. Alfa állapotához képest nagyon jól működik a játék, kellően összetett, egyetlen probléma, hogy mások is játszanak vele.


Rengeteg multiplayer játékban probléma a közösség. Van ahol a csalók rontják el a többi játékos örömét, máshol a chaten flamelők idegesítik azokat, akik hasznosabb dolgokra használnák a kommunikációs csatornákat, de összességében elmondható, hogy a fejlesztők megpróbálják ezeket a játékosokat minél hatékonyabban kiszűrni és megbüntetni vagy kizárni a játékból.

Nem úgy a survival játékoknál. A Rust-ban és társaiban a játék velejárója az emberi gonoszság, kegyetlenkedés és céltalan erőszak. A Rust-nál ez az egész súlyosbodik azzal, hogy hatalmas különbség van egy kezdő és egy tapasztalt és jól felszerelt játékos között. Van egy szó szerint meztelen (és meglepő módön cenzúrázatlan) újonc, aki most lépett be először a játékba, egy darab kővel próbál fát vágni, örül, hogy tud csinálni egy tábortüzet, és gombát eszik hogy ne halljon éhen. Arra jár egy teljes testpáncélban lévő automata gépfegyvert szorongató ember. Mi oka lenne rá, hogy ártson szegény új játékosnak? Nem bántotta őt, az ölésért a játékban nem kap pontot vagy jutalmat, és jól láthatóan nincs semmije, ami az ő hasznára jöhetne. Gondolom már kitaláltátok, hogy ennek ellenére a páncélos mégis megöli.

A játék sajnos ez miatt arról szól, hogy próbáld minél messzebre elkerülni ember társaidat, és minél előbb építeni magadnak egy erődöt, ahol el tudsz bújni. Kb 30-40 alkalommal öltek meg eddig, persze ilyenkor az volt a legfájdalmasabb, ha több óra munkája ment semmibe, mert engem és a házamat is kirabolták ilyenkor.

Egy idő után többször is kipróbáltam, hogy mi van olyankor ha egy találkozáskor a földre dobom mindenemet, legugolok, és földre szegett fejjel mondom a voice chaten hogy vigyetek amit csak akartok, én nem akarok erőszakot. Egy, azaz egyetlen alkalommal sem találkoztam eddig könyörületes játékossal. Minden esetben megöltek, volt hogy röhögtek is.

Úgy gondolom, hogy ilyenkor az emberek megmutatják igazi arcukat, hogy milyenek lennének, ha nem lennének törvények, és nem kellene félniük az igazságszolgáltatástól sem. Persze lehet ez túlzás, és ez csak egy videojáték nem? Én is ölök rengeteg más játékban ellenfelet. A különbség szerintem itt az, hogy más kompetitív játékokban ez a cél. Ott egy szimulált háború van, ahol van egy célod, és az ellenfélnek is van fegyvere, amivel támad rád. Persze én is ütöttem el már civileket GTA-ban, és a Modern Warfare 2-ben is ott voltam, amikor elhangzott az az ominózus "No russian" mondat. Ennek ellenére amit a Rust-ban tapasztaltam, az olyan szintű öncélú és felesleges kegyetlenség, amit sok évnyi multiplayer tapasztalataim után is kiemelkedőnek tartok (hozzáteszem a DayZ-t csak videókon láttam, de úgy tudom ott is hasonló dolgok vannak.)

Ez a játék kicsit átformálta bennem az erőszakos videójátékokról alkotott képem. Szerintem is hülyeség az, hogy ha valaki erőszakos játékokkal játszik, akkor ő is erőszakos lesz. Az viszont már lehetséges, hogy kihozza belőle az amúgy is benne szunnyadó erőszakos gonoszt, amit persze a való világba már nem hoz magával, mert akkor már szembe kellene nézni az igazságszolgáltatással is.

A játék egyik fő hibája is ebben rejlik szerintem. A játékban lehet craftolni is akár egy rocket launchert is. Fából, ruhából, és fémből. Pedig ha belegondoltok, ilyet valójában csak egy precíz modern üzemben lehetne előállítani. És egy ilyen gyárat csak egy modern társadalom tud létrehozni, ami magával hozza azt, hogy van rendőrség, ami meg tudja fékezni azt, hogy az ilyen pusztító fegyverekkel visszaéljenek. Persze mondhatjuk erre azt, hogy ez csak egy játék, és nem kell mindennek realisztikusnak lennie, de szerintem itt ez azért lenne fontos, mert nagyon árt a játékegyensúlynak, és egy kezdőnek szinte semmi esélye nincs fejlődésre.

Hozzáteszem vannak PvE szerverek is, de azok sajnos nem hivatalosak, így nem is műkönek rendesen.

Bár eleinte nem akartam, de ahogy írtam a blogot, csak sikerült felhoznom az örök témát, az erőszakos videó játékok hatását. Megfigyeltem, hogy az ilyen blogok/cikkek alatt a kommentelők szinte kivétel nélkül szentírásként veszik a saját véleményüket, és támadásként veszik azt, ha valaki olyat mert állítani, hogy egy erőszakos játék ártalmas is lehet akár. Szeretném, ha megpróbálnánk ezúttal nem így viselkedni, kicsit kilépni saját magunkból és más szemszögből megvizsálni ezt ezt a témát, mert úgy szerintem sokkal értelmesebb gondolatok születhetnének. Mit szóltok hozzá?
11 hozzászólás

Neurotic

2 éve, 4 hónapja

Milyen jó, hogy beleolvastam ebbe a blogba. Pedig ahogy nézem nem most született. Ritkán vannak mostanában blogok.

A játékról hasonló a véleményem. Én többnyire segíteni szoktam az embereknek, ok nélkül nem támadok hátba senkit. Persze sokszor emiatt is szívtam meg, mert akit én nem támadtam az engem támadott. Egy ideje már él a játékban az xp rendszer aminek köszönhetően az ölések után is jár a tapasztalati pont. De ezzel sem lehet magyarázni azt ahogy egyes emberek viselkednek a játékban. Nem egyszer volt velem is, hogy fegyvertelenül flangáltam a játék elején, majd egy vagy több ember teljesen felszerelve rontottak nekem. Majd a mikrofonon keresztül tudatták velem, hogy én egy mekkora **** vagyok és hogy el intéztek ... pl három AK-val felfegyverzett, páncélos fazon elintézett egy totál meztelen fazont akinél egy íj volt csupán. Igen, az ilyenek tényleg marhára ügyesek

Viszont a másik oldalról valahogy ez teszi izgalmassá a játékot. Lehet sokszor meghalsz az elején, de ha sikerül kicsit túlélned és felhúzni egy kis bázist onnantól már esélyed van vissza is csapni.

Bár sajnos így is csak idő kérdése, hogy a nagyobb csoportok akik teljesen felfejlődtek maxra és annyi nyersanyaguk van mint a szemét úgy szedik darabokra bázisodat ahogy épp kedvük van. Te pedig nem tehetsz ellene semmit.

válasz erre

Ravor

2 éve, 4 hónapja és 2 napja

Sajnos ez tényleg így van. Marhára idegesítő amikor több órányi játékodat egy pillanat alatt tönkre teszik, hiába vagy kedves, segítőkész, vagy akármi... Nekik egy kutya vagy. Pont az ilyenekkel veszik el a normálisabb ember kedvét a játéktól, aki dühében/csalódottságában inkább teszem azt kilép és marad ugyanúgy a szervereken az a kemény mag, akiket semmi nem izgat, csak a másik alá tegyen. Ha meg nem vagy elég gyors a szerver reset utáni nagyjából egy napban, onnantól egyre nehezebb kezdő karakterként érvényesülni, pláne olyannak aki épp frissen érkezik a játékba. Sőt egy friss játékos meg inkább hamarabb is feladhatja a próbálkozást és inkább hagyja a francba az egészet, ezzel is sajnos a sok paraszt malmára hajtva a vizet

válasz erre

5t3v3nk3

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

Marduk írta:
Viszont interneten keresztül megszívatni valakit neccesebb, meg lehet, hogy ezek az emberek meg vannak keseredve, és emiatt csinálják. A probléma komplexebb.
Én is megvagyok keseredve eléggé(nem önsajnálat, nem vagyok gy életkedv generátor) de attól még nem akarom , hogy másnak is **** legyen.
Aki ilyen az beteg.

válasz erre

Marduk

2 éve, 4 hónapja és 11 napja

5t3v3nk3 írta:
Az ilyen ember a valós életben max 1x-2x ilyen, mert megszívatják rendesen ha ennyire ****.
Másik példa, hogy én alapvetően friendly player vagyok, de a DayZ kinevelt belőle.
Mikor adok egy tök "bambi"-nak egy fejszét, hogy ne zabálják szét a zombik a kis kretén arcát, amint elfordulok, igyekszik a hátamba verni a fejsze élét. Erre mit mondjak? Jó hogy agyon lövöm.
A bűn éjszakája ( The Purge) című film amúgy erről szól, érdemes megnézni az alapkoncepció miatt.
Viszont interneten keresztül megszívatni valakit neccesebb, meg lehet, hogy ezek az emberek meg vannak keseredve, és emiatt csinálják. A probléma komplexebb.

válasz erre

5t3v3nk3

2 éve, 4 hónapja és 12 napja

Marduk írta:
Ez inkább csak az, hogy a játékosok egy jó része toxikus köcsögökből áll, akiknek az egyetlen öröme az, ha mások örömébe gázolhat bele. Az ilyen emberek a valós életben is ilyenek.
Az ilyen ember a valós életben max 1x-2x ilyen, mert megszívatják rendesen ha ennyire ****.
Másik példa, hogy én alapvetően friendly player vagyok, de a DayZ kinevelt belőle.
Mikor adok egy tök "bambi"-nak egy fejszét, hogy ne zabálják szét a zombik a kis kretén arcát, amint elfordulok, igyekszik a hátamba verni a fejsze élét. Erre mit mondjak? Jó hogy agyon lövöm.
A bűn éjszakája ( The Purge) című film amúgy erről szól, érdemes megnézni az alapkoncepció miatt.

válasz erre

Marduk

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

rDAVE írta:
Pedig nem az a megoldás, hogy nem játszol... Meg kell őket hackelni, kideríteni a címüket és jól megagyalni.
Sok játék amiatt játszhatatlan, mert rengeteg benne az idióta. Valahol kordában tartják őket (Blizzard játékok), de valahol nem igazán.

válasz erre

rDAVE

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

Terminator írta:
Az ilyen "játékosok" általában ****os kiskölykök. Rettenetesen irritálóak, és nagyon kár hogy egyetlen fejlesztő sem szűri kor szerint a játékosokat, ezzel létrehozva egy több egymáshoz való emberekből álló normális közösségeket.

Nem is nagyon játszok pont ezért ilyen játékokkal...
Pedig nem az a megoldás, hogy nem játszol... Meg kell őket hackelni, kideríteni a címüket és jól megagyalni.

válasz erre

Terminator

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

Az ilyen "játékosok" általában ****os kiskölykök. Rettenetesen irritálóak, és nagyon kár hogy egyetlen fejlesztő sem szűri kor szerint a játékosokat, ezzel létrehozva egy több egymáshoz való emberekből álló normális közösségeket.

Nem is nagyon játszok pont ezért ilyen játékokkal...

válasz erre

sarakrael

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

5t3v3nk3 írta:
A probléma amire rávilágítasz valós.
Remélem készül is majd valami pszichológiai felmérés is érdekelne az eredmény.
Sokan nem értik meg és nem is érdekli őket a másik munkája és beleölt ideje. A másik ok az hogy egy full táp játékosnak már nem ad "kihívást" más. Más kérdés, hogy miért kell ****nek lenni.
Ha nem lennének törvényeink és anarchia lenne, az emberek 70%-a nekimenne a másiknak.
Dayzben egyre kevesebb ilyen kretén köcsög van, mert rájöttek, hogy a közösség visszaüt, meg Dayzben a headshot az headshot ha arcon talál, hiába van rajtad sisak.

És igen az emberiség egy jelentős része megérett a kipusztulásra.
Máshol a full táp játékosok inkább segíteni szokták a kezdőket. Emlékszem pl amikor még wowoztam, és jött valaki új a guildbe, akkor mindent megmutattunk neki, vittük instázni stb... Szerintem ezt ugyanúgy meg lehetne itt is csinálni. Ha valaki full táp, akkor ad egy kis kezdő nyersanyagot, tanácsokkal lát el craftolásban, egy normális lelkivilágú ember szerintem ezt csinálja.

válasz erre

Marduk

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

5t3v3nk3 írta:
A probléma amire rávilágítasz valós.
Remélem készül is majd valami pszichológiai felmérés is érdekelne az eredmény.
Sokan nem értik meg és nem is érdekli őket a másik munkája és beleölt ideje. A másik ok az hogy egy full táp játékosnak már nem ad "kihívást" más. Más kérdés, hogy miért kell ****nek lenni.
Ha nem lennének törvényeink és anarchia lenne, az emberek 70%-a nekimenne a másiknak.
Dayzben egyre kevesebb ilyen kretén köcsög van, mert rájöttek, hogy a közösség visszaüt, meg Dayzben a headshot az headshot ha arcon talál, hiába van rajtad sisak.

És igen az emberiség egy jelentős része megérett a kipusztulásra.
Ez inkább csak az, hogy a játékosok egy jó része toxikus köcsögökből áll, akiknek az egyetlen öröme az, ha mások örömébe gázolhat bele. Az ilyen emberek a valós életben is ilyenek.

válasz erre

5t3v3nk3

2 éve, 4 hónapja és 13 napja

A probléma amire rávilágítasz valós.
Remélem készül is majd valami pszichológiai felmérés is érdekelne az eredmény.
Sokan nem értik meg és nem is érdekli őket a másik munkája és beleölt ideje. A másik ok az hogy egy full táp játékosnak már nem ad "kihívást" más. Más kérdés, hogy miért kell ****nek lenni.
Ha nem lennének törvényeink és anarchia lenne, az emberek 70%-a nekimenne a másiknak.
Dayzben egyre kevesebb ilyen kretén köcsög van, mert rájöttek, hogy a közösség visszaüt, meg Dayzben a headshot az headshot ha arcon talál, hiába van rajtad sisak.

És igen az emberiség egy jelentős része megérett a kipusztulásra.

válasz erre

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 

Itt is rontjuk a levegőt

WickedSick profiljaHellblade profiljaWarriorAutobot profiljaReichert Viktor profiljahamzai profiljaManiac profiljaBvektor profiljaLaci721 profiljagery1113 profilja