Augusztus 22-vel ugyanis bezárt a piactér, tehát új PC tartalmak vásárlására már nincs lehetőség, illetve felhalmozott Microsoft pontjaink is elvesztek (tudomásom szerint ez globális, tehát az Xbox Live-on sincs már). Felröppentek pletykák, hogy 2014. július 1-jétől végleg lekapcsolják a szervereket és a GfWL már csak a múlté lesz.
Ezen pletykákat alátámasztani látszik, hogy egyes játékfejlesztők már most neki is álltak a rendszer eltávolításának a játékaikból. A 2K például sikeresen megállapodott a Valve-val, így akinek eredeti dobozos Bioshock 2 van a birtokában, az a Live kulccsal egyszerűen regisztrálhatja Steam-re a játékát és még a Minerva?s Den DLC-t is térítésmentesen megkapja (hozzáteszem, akiknek alapból Steam-es példányuk volt, náluk is megjelent ingyenesen a kiegészítő).
Jogosan felmerülhet a játékosokban a kérdés, hogy mi lesz a többi GfWL-ot használó játékkal, hiszen jó pár nagy és klasszikus cím jelent meg a Microsoft rendszerének égisze alatt. Jó alternatívának tűnik a Steam regisztráció, abban az esetben, ha a felek meg tudnak egyezni, illetve az adott játék megjelent Steam-en. No meg, ha a fejlesztők szánnak arra időt és energiát, hogy egy új rendszerbe ültessék korábbi játékaikat.
A 2K jól oldotta meg ezt a kérdést, hiszen a Steam nem csak, hogy számon tartja elért trófeáinkat, de még a multiplayer lehetőség is megmaradt, csak immár nem szükséges hozzá a GfWL kliens. Amennyiben bizonyos játékok nem lesznek regisztrálhatóak a Steam-re, vagy nem kapnak utólag egy patch-et, úgy az online játék lehetősége elveszik, ami a korábbi vásárlókat egyértelműen hátrányosan érintené.
Köztudott azonban, hogy a Live kezdeti időszakában még nem voltak játék specifikus kulcsok, tehát egyik Live játék kulcsával telepíteni lehetett a másikat, egészen a Dirt 2-ig bezárólag. Példának okáért egy Fuel kulccsal tökéletesen működött a GTA IV, vagy a Batman multija. Az újabb játékoknál ezt a kiskaput lezárta a Microsoft, de nagy valószínűséggel a régebbi daraboknál még most is működik. Probléma lehet tehát, hogy a Steam miként fogja felismerni, hogy az adott kulcs milyen játékhoz tartozik.
Érdemes figyelni a híreket, olvasni eredeti Live-os játékainkhoz tartozó fórumokat, hogy kiderüljön, melyik csapat miként kívánja megoldani a kérdést. Úgy érzem, nem lenne túl fair eljárás, hogy a korábban ránk erőltetett Live rendszer miatt most mi, PC-s játékosok járjunk rosszul.