Ma már előbb látsz róla trailert, de még mindig fontos szerepe van a borítónak. Ennek ugyanis információs szerepe van.
Tartalmazza például a filmben szereplő színészek nevét, a rendező nevét és általában egy szlogenféleséget is mely utalás a film tartalmára.
A hátsófelén képek a filmből, korhatár besorolás, gyártós stb. Szóval bármennyire is jelentéktelennek tűnhet a film borítója (főleg ma amikor a digitális letöltés egyre nagyobb teret hódít), igenis jelentős szerepet tölt be.
Ki gondolná, hogy ahogyan a filmeket is kategóriákba lehet sorolni pl.: sci-fi, kaland, történelmi, vígjáték stb. úgy a borítókat is.
Talán nem figyelt fel rá mindenki, de a kiadóvállalatok egymás borítóterveit pofátlanul lenyúlják, és hónapról hónapra, napról napra a képünkbe nyomják nulla kreativitással, ötlettel.
Gondolják ha egyszer már bevált majd újra beválik, és gyakorlatilag igazuk is van.
A helyzet, hogy itt ennél sokkal többről van szó.Egy-egy borító mögött komoly munka van, és nem csak design tervezésre gondolok, hanem pszichológiai háttérre is.
A film és hamburger sztoriról már biztos hallott mindenki, amikor is két képkocka közé bevágtak egy harmadikat amin egy guszta hamburger volt sült krumplival.
A képkockák olyan gyorsan váltakoznak, hogy azt az egy képkockányi különbséget senki nem vette észre, mert a tudatos agy a filmre koncentrált, tudat alatt mégis hatással volt az emberekre.A film szünetében 10 -ből 9 -en elindultak a büfébe hamburgert venni.
Ez a kis példa tökéletesen szemlélteti azt, hogy komoly pszichológiai kutatásokkal és rejtett információkkal tudat alatt, elég erősen befolyásolható az ember.
Így van ez a borítókkal is.Rengeteg rejtett információt tartalmaznak, melyek hatással vannak a tudatalattinkra, és valamilyen formában befolyásolnak minket.
Tökéletese bizonyíték erre ez a néhány kép.Jól nézzétek meg őket és azonnal tudni fogjátok miről is beszélek. :)













