4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS)

2012. július 14.
42.4511
Figyelem! Ez a blog már több, mint egy éves! A benne lévő információk elavultak lehetnek!
Ez egy blogbejegyzés, amely nem a szerkesztőség által szerkesztett tartalom. A benne foglaltak a szerző véleményét tükrözik!
Benny Ray profilja, adatai
Benny Ray
Mindig is büszkeséggel töltött el, ha mi magyarok valami olyasmit tettünk le az asztalra amire a világ elismerően bólogat és megállja a helyét világviszonylatban is.

A Honfoglaló magyarok hódítása, a golyóstoll, C-vitamin, a számítógép alapjai, az Insane című játék az Invictustól és mostani bejegyzésem alanya a Wandarin Interactive, akik a 4Fukushima című iOS játékkal képviselik hazánk színeit elismerésre méltó módon. Persze ez a lista csak a történelem órákon szerzett szerény tudásomra támaszkodik a teljesség igénye nélkül...

De mielőtt elkezdeném a játékot boncolgatni, hadd szóljak pár szót a Wandarin Inc. gárdájáról.
A Stúdió 3 főt számlál, nevezetesen: Szabó Márton programozó, az ő fejéből pattant ki a játék. Bodnár Balázs, aki a grafikus munkálatokért felelős. Valamint Farkas Attila zeneszerző, akinek a hangeffektek és aláfestő zenék megkomponálása volt a feladata. (Forrás: LFG, az interjút itt találod, érdemes elolvasni.) Ennyi az összlétszám, nem több. Három hazánk fia keze munkája a 4Fukushima. Fontos megemlíteni, hogy aki megvásárolja a játékot az a fukushimai katasztrófa áldozatait támogatja, ugyanis a fejlesztők roppant szimpatikus célja, hogy a játékból befolyt összeg egy részét eljuttassa a károsultaknak. Dicséretes elhatározás, Big Lájk uraim!


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 1. kép



A játék kategóriáját tekintve egy Wall Defense stílusú alkotás. Találó magyar kifejezés híján használom az angol frázist. Lényegében egy jól behatárolt pályán kell az erődítményünk épségét megvédei a sokszor nagy hullámokban özönlő ellenfelektől, akik száma pályáról pályára növekszik így nehezítve a játék által nyújtott kihívást.
Eme kategória hagyományos képviselői rendszerint egy rögzített útvonalon haladó ellenséges csorda likvidálását tűzték ki célul, megbonyolítva némi immunitással az egyes lövegtornyok sebzéseivel szemben. De mivel a pályák felépítése és az ellenfelek száma minden újrajátszásnál megegyezett, hosszútávú szavatosságot nem tartogatott.


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 2. kép



Hála az égnek a 4Fukushima játékmenete helyenként szakít a klasszikus vonásokkal. Fő célunk egy nukleáris erőmű épségének megóvása a nukleáris energiára éhező lényekkel szemben, valamint az energiánk megőrzése. Célunk eléréséhez az erőmű köré telepített energia-kerítést hívhatjuk segítségül, ami a hozzá érű bármilyen létformát darabjaira éget, de vigyázzunk mert az erőművünk energiája táplálja ezt a védelmi rendszert. Energiafelhasználásunk nyomon követésére a képernyő tetején lévő kijelző szolgál. Ha sokáig aktiválva van egy kerítés az bizony elég rendesen le tudja szívni az erőművünk energiakészletét. Az ellenfeleink viszont itt teljesen véletlenszerű helyről támadják a pálya közepén elhelyezett erőművünket így tartogatva sokadszori végigjátszásra is kihívást és változatosságot.


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 3. kép



Az energiára éhező rémségeket a játék 3 kategóriába sorolja:

- Könnyen elpusztítható ellenfelek: a legbutábbak, legkevesebbet sebzők és a legkevésbé gondolkodó része az ellenségnek. Az igazi erejük a mennyiségük, viszonylag könnyen csapdába csalhatók.

- Közepesen erősségű ellenfelek: na Ők már gondolkodnak, egy előre felhúzott energiakerítést rögtön kikerülnek, a sebzésük is nagyobb valamelyest. Szerencsénkre ritkábbak mint az alap társaik.

- Veszélyes ellenfelek: az igazi rosszfiúk. Legritkábban előforduló rosszakaróink, több odafigyelést igényelnek, nehogy kicselezzenek minket. Agyafúrtságuk mellett a sebességük és sebzésük sem mindennapi.

De hogy ne legyen annyira nehéz dolgunk (pedig az lesz), kapunk segítséget is a programtól. A pályán kóválygó ellenfeleink mellett feltűnnek az energiavisszatöltő és EMP (elektromágneses impulzus) csomagok, amiket természetesen vétek hagyni megsemmisülni az energia-kerítésen, szóval ha segítség tart a bázisunk felé gondoskodjunk róla, hogy nyitott kapuk várják! Sokszor ezek nélkül esélyünk sincs a játék második felére igencsak durva kihívást nyújtó pályák teljesítésére.


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 4. kép



Játékmódok közül lehetőségünk van a kampány és túlélés módokat kipróbálni. A túlélő módban a folyamatosan özönlő ellenfeleket kell visszatartani addig, ameddig csak tudjuk, mivel ebben a játékmódban sorsunk meg van pecsételve (úgyis elér a vég előbb utóbb), így minél magasabb pontszám elérése a cél, amit utána meg is oszthatunk, ahogy már szinte minden iOS játékban megtehetjük.

A kampány módban 3 fejezet 20-20 pályája várja hogy teljesítsük. Az első fejezet a "First Contact" nevet viseli. A második, "Invasion" fejezetben már játékmenet-módosító újítást kapunk az EMP személyében. Egy folyamatosan töltődő fegyver az idegen gépek ellen, elsütvén minden megsemmisül a pályán, beleértve az EMP- és energiatöltő csomagokat is.
A harmadik fejezetet még nem tudtam megnyitni a cikk írásának pillanatában, annyira nehézre sikerült a játék. Szóval kihívásból nincs hiány, csak legyünk elég kitartóak... :)
A klasszikus kihívásokat néha megtöri egy challenge mód ami hasonlatos a survival módhoz. Ezek teljesítése után nyílnak meg a pályák a survival módban.


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 5. kép



Nézzük néhány mondatban a technikai hátteret.

Grafikailag véleményem szerint erős középmezőnyös a program, láttam már szebbet is mint a 4Fukushima, de nagyon sok rosszabbat is. Teljes egészében kétdimenziós játékot kapunk annak minden előnyével. Stílusban igen egységes és jól kidolgozott. Nincs szükség scrollozgatásra, totálban látjuk a pályát így koncentrálva az ellenség megfékezésére. Sajnos azonban péládul a lávás pályán annyira kicsik a lézerkerítés oszlopai, hogy sokszor nem találtam el elsőre a két oszlopból az egyiket, elmulasztva így a kerítés felhúzását így hagyva szabad utat egy rosszfiúnak az atomerőművemig. Sajnos nem ez az egyetlen negatívum a játék grafikáját illetően, ismerve a készítők szándékát, hogy minél régebbi iPhoneon is akadásmentesen futtatható legyena játék sajnos nem teljesült maradéktalanul. Sokszor akadt a játék nehezítve az így is sokszor kilátástalan harcot az idegenekkel. 6 órás eddigi teszt során ötször dobott ki a program, szerencsére egyszer sem harc közben. Valami memóriakezelési gondra gyanakszom, ami lehet csak az én vén 3G-men jön elő, mivel a 3GS már több memóriával van szerelve így adva nagyobb teret a progi memóriaéhségének.

A hangok azok rendben vannak, egy aláfestő zenéje van ugyan a játéknak de az ismétlődése egyáltalán nem zavaró, jól illeszkedik a játék hangulatához. Effektusok is igazán rendben vannak, a robbanás a lézerkerítés felhúzása mind mind jól eltalált és valósághűre sikeredtek, már amennyire meg tudom ítélni az eddig látott játékokhoz viszonyítva. De ha egyszer élőben részese leszek egy lézerkerítés üzembe helyezésének (és Marco szerkeszthetővé teszi a blogokat :D), akkor mindenképp frissítem az élménnyel ezt az írást! :)

Amit még javíthatnának a készítők a játékmenetet illetően az az ellenséges egységek számának kijelzése menet közben. Én személy szerint örültem volna annak ha tudom, meddig kell még kitartanom az özönlő rosszfiúk nyomása alatt. Ha már a pálya elején megkapjuk a listát, kikkel fogunk szembenézni az adott harc során, legalább egy összesített számlálót kaphattunk volna. Nem mondanám ezt hibának, de könnyítene egy kicsit a nyomáson egy kis lelki erőt adva nekünk játékosoknak. :)


4Fukushima - Energiamenedzsment magyar módra! (iOS) - 6. kép



Játékmenetről már fentebb említést tettem, így még néhány jótanácsot tudok megosztani az érdeklődőkkel:

- Energia, lehetőleg mindig tartsuk maximumon és igyekezzünk a legkevesebbet használni belőle.
- Kapcsoljuk ki azt a részét a bázisunkat körülvevő kerítésnek, amire éppen nincs szükségünk, így nyerve plusz energiát.
- Az EMP-t akkor érdemes kisütni, amikor az ellenség nagy létszámmal képviselteti magát, és előtte érdemes az összes oszlopot áramtalanítani, így a bomba hatása alatt is nyerünk némi energiát.
- Próbáljuk meg minél később felhúzni a kerítést így húzva csőbe az okosabb ellenfeleinket, akik az előre felhúzott kerítést rögtön kikerülik.

Lassan zárnom kell soraim, ha nem akarom hogy megunjátok a cikk olvasást a felénél. :)

A fentiekből bizonyára kiderül, hogy a 4Fukushima korántsem hibátlan, de mint a fejlesztők is hangsúlyozták ez egy "bemelegítő" alkotás, amivel fel tudják mérni a piaci igényeket. De azt a néhány hibát ellensúlyozandó egy olyan kihívásokkal teli játékot kapunk, amit garantáltan hosszú napokra leköti a játékosokat csak a kampány módjával és mindezt egy magyar stúdió fejlesztésében!

Ha pedig figyelembe vesszük a tényt, hogy a készítők a fukushimai katasztrófa károsultjait is támogatják a bevétel egy bizonyos százalékával már kötelező vételnek mondanám a maga $1-os árával.

Kiváncsian várom mi lesz a következő dobása a fiúknak és remélem nem tűnnek el az iOS-re fejlesztő stúdiók tengerében.

Fejlesztő weboldala: Wandarin Interactive

Appstore link: $1 az Appsoreban


4Fukushima (iOS) | Fejlesztő: Wandarin Interactive

Teszt ideje: 2012. Július | Tesztelt hardware: iPhone 3G


U.I.: Köszönöm a Redeem kódot és a tippet Marco-nak!
24 hozzászólás

Vendég

12 éve, 8 hónapja és 23 napja

Jó kis blog egy jó kis játékról!mosolygó smiley

válasz erre

Maniac

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Az államalapítás rendben van, na de a nyugati és déli portyázások? Nem hiszem, hogy nagyon örültek volna Botondnak és társainakmosolygó smiley
Na de az nem a honfoglalás.mosolygó smileymosolygó smileymosolygó smileymosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Maniac írta:
Már letelepedett és civilizált népek, előttünk, itt?mosolygó smileymosolygó smileymosolygó smiley Na fene, mesélj nekem kérlek, nem tudtam, hogy itt honfoglalásunk előtt volt egységes szerkezettel rendelkező államforma, kivéve a Római Birodalmat , ami viszont a mai (!) ország felét, Nagy-Magyarországnak pedig talán ha egyharmadát lefedte és időszámításunk után már haldoklott.mosolygó smiley Szóval kikre is gondoltál? Merthogy néhány törzs még nem jelent népet, főleg nem civilizált népet.mosolygó smiley Legjobb tudomásom szerint az itt élő törzsek nagyon szépen, ellenkezés és nagyobb konfliktus nélkül beolvadtak a magyarokhoz. (Arról nem is beszélve, hogy állítólagosan már lényegesen korábban, Árpád előtt is éltek itt hun törzsek, merthogy ugyebár mi soha nem voltunk finnugorok, az is ziher!) Trianont pedig ne hasonlítsuk már a honfoglaláshoz, mert azért a kettő egyáltalán nincs egy súlycsoportban.mosolygó smiley Trianon esetében egy jól működő, nem mellesleg erős államot szakítottak szét néhány aláírással, csak azért, mert féltek tőlünk. Hol van ez a honfoglalástól, amire igenis büszkék lehetünk, mert óriási dolog volt akkoriban egy egész nemzettséget áthozni a Kárpátokon és eltanulni a nomád életformára nem jellemző tudományokat, majd letelepedni és megalapítani egy egész államot.
Az államalapítás rendben van, na de a nyugati és déli portyázások? Nem hiszem, hogy nagyon örültek volna Botondnak és társainakmosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Hu mi alakult itt ki egy egydolcsis játék nyomán...mosolygó smiley

válasz erre

Maniac

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Nem kell felhúzni magadmosolygó smiley

Az, hogy őseink hazát szereztek nekünk, meg mindenfélét összeportyáztak maguknak a környéken, egyrészt elismerésre méltó, legalábbis ami a virtust és a harcban való jártasságukat illeti. Ugyanakkor a már letelepedett és civilizált népek aligha örültek annyira ennek, mint ahogy később mi sem örültünk annak, hogy a saját területeinket, javainkat elvették tőlünk.

Am meg már Yoda mester is megmondta, hogy a harc senkit sem tesz naggyányelvnyújtó smiley
Már letelepedett és civilizált népek, előttünk, itt?mosolygó smileymosolygó smileymosolygó smiley Na fene, mesélj nekem kérlek, nem tudtam, hogy itt honfoglalásunk előtt volt egységes szerkezettel rendelkező államforma, kivéve a Római Birodalmat , ami viszont a mai (!) ország felét, Nagy-Magyarországnak pedig talán ha egyharmadát lefedte és időszámításunk után már haldoklott.mosolygó smiley Szóval kikre is gondoltál? Merthogy néhány törzs még nem jelent népet, főleg nem civilizált népet.mosolygó smiley Legjobb tudomásom szerint az itt élő törzsek nagyon szépen, ellenkezés és nagyobb konfliktus nélkül beolvadtak a magyarokhoz. (Arról nem is beszélve, hogy állítólagosan már lényegesen korábban, Árpád előtt is éltek itt hun törzsek, merthogy ugyebár mi soha nem voltunk finnugorok, az is ziher!) Trianont pedig ne hasonlítsuk már a honfoglaláshoz, mert azért a kettő egyáltalán nincs egy súlycsoportban.mosolygó smiley Trianon esetében egy jól működő, nem mellesleg erős államot szakítottak szét néhány aláírással, csak azért, mert féltek tőlünk. Hol van ez a honfoglalástól, amire igenis büszkék lehetünk, mert óriási dolog volt akkoriban egy egész nemzettséget áthozni a Kárpátokon és eltanulni a nomád életformára nem jellemző tudományokat, majd letelepedni és megalapítani egy egész államot.

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Maniac írta:
Ezt kéretik azonnal kifejteni!!!meglepődött smiley
Nem kell felhúzni magadmosolygó smiley

Az, hogy őseink hazát szereztek nekünk, meg mindenfélét összeportyáztak maguknak a környéken, egyrészt elismerésre méltó, legalábbis ami a virtust és a harcban való jártasságukat illeti. Ugyanakkor a már letelepedett és civilizált népek aligha örültek annyira ennek, mint ahogy később mi sem örültünk annak, hogy a saját területeinket, javainkat elvették tőlünk.

Am meg már Yoda mester is megmondta, hogy a harc senkit sem tesz naggyányelvnyújtó smiley

válasz erre

Benny Ray

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Nem biztos, hogy a honfoglaló magyarok hódításaira olyan büszkék lehetünk...

Am jó a cikkmosolygó smiley
Szerintem a Honfoglalásra pont büszkék lehetünk röhögő smiley

válasz erre

Maniac

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Vendég írta:
Nem biztos, hogy a honfoglaló magyarok hódításaira olyan büszkék lehetünk...

Am jó a cikkmosolygó smiley
Ezt kéretik azonnal kifejteni!!!meglepődött smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Nem biztos, hogy a honfoglaló magyarok hódításaira olyan büszkék lehetünk...

Am jó a cikkmosolygó smiley

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

Jó a játék stílusa nagyon

válasz erre

Vendég

12 éve, 9 hónapja és 11 napja

De rohadt jó játék ez!meglepett smiley

válasz erre

Benny Ray

12 éve, 9 hónapja és 12 napja

Raiden írta:
Mostanában rákaptam a Tower Defense stílusú játékokra,ajánlanám a Bug Defence(egyszerűsége ellenére elég nehéz),és a Defense Grid--The Awakening pc-s gémeket bele lehet nerülni rendesen..kacsintó smiley Bocsi az offért elvégre ez nem egy pc-s játékot népszerűsítő írás.
Amúgy a "blog"tetszett jól,és igényesen van megírva megyek is nyomom a tecciket.menő smiley
Nincs para az off miatt. Játszani kell, mindegy milyen platformon! röhögő smiley

Köszönöm a pozitív visszajelzést! menő smiley

válasz erre
12a(z) 2 -ből
 

kapcsolódó tartalmak

Nincsenek kapcsolódó cikkek.

 
legutóbbi hozzászólások
 
marco profilja